Liiiite bättre nu

Imorse när vi vaknade kände jag på Lakrits mage. Han skrek! Vi gick ut och kissade och han bajsade inte så jag åkte iväg till Apoteket och köpte Micro lax som Natalie rekomenderat. Han fick 3/4 och det var inte populärt! Han var besvärad av "ingreppet" och Jackson blev ju så klart nyfiken och skulle lägga sig i....ca 5 minuter senare börjar L krypa fram så nu var det bråttom ut! Väl ute la Lakrits en "kabel" samtidigt som han skrek, stackarn! Buken är fortfarande hård men han verkar piggare och han har tuggat lite på ett ben. Sista promenaden gick han med svansen i vädret och inte som igår då jag fick släpa honom efter mig. Ska laga lite kokt kyckling och filmjölk till honom ikväll. Blir han sämre så åker vi in.

Det var på håret att jag åkte till Djursjukhuset igår! Var så rädd att det var/är ngt allvarligt men när jag ringde var sköterskan anfådd och sa att hon var på väg till en akut operation och om vi kom in skulle vi få vänta länge. Så jag tyckte att det var bättre att vara hemma så han slapp stressen att vara på Djursjukhuset. Eftersom han inte blivit sämre och verkar lite piggare så avvaktar vi tills vidare.

Usch vilken känskla av att vara maktlös och veta att ens älskling inte mår bra. Tårarna svämmade över ett tag....
Tack för alla råd Natalie och Lotta!

Första tanken var ileus (tarmvred) och sen förstoppning. Jag och Natalie har nu satt diagnosen förstoppning. Det verkar stämma eftersom han blev piggare efter micro laxet.

Kommentarer
Postat av: Momo

Usch, stackars lilla Lakrits!

Nar jag fick SMS att han var dalig blrv jag riktigt orolig. Vet ju hur mycket han betyder for sin Matte.

Kandes battre da vi fatt talats vid over Skype.

Nu hoppas jag att det gar at ratt hall och att Lakrits piggar pa sig. Kanske en "kabel" till inom nagra timmar skulle gora susen for hans magge.

Kram och manga varma California tankar till Akesson's '

2010-04-04 @ 17:23:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0