Maya

Fortsätter spåna lite ang. amstaffen Maya....Ingen hund biter utan anledning. Få hundar biter helt oprovocerat. Enligt mitt tycke så är det sällan hundens fel utan ägare eller andra närvarandes fel. Hundar kan inte tala utan säger ifrån först med att morra, och funkar inte det så måste de ju nafsa/hugga.  Jag anser att alla hundar har en chans. Att ta hjälp av en hundpsykolog eller en annan kunnig person inom området vore klokt. I detta fall kan jag förstå utgången Maya hade valpar + livmoderinflam. som gjorde väldigt on + en alkoholpåverkad för Maya okänd man + matte som ogillar mannan (vilket hunden känner av) = troligtvis att hunden vaktar, morrar/visar att kom inte hit! Funkar inte morrandet så måste den ju markera (hugga). Har jag fel? Mina hundar märker tydligt på mig om jag ogillar någon, känner mig hotad eller tycker någon beter sig konstigt, fast jag inte vill visa det för hundarna.

Så här ser Maya ut:


Maya med valpar:

Slutord: Ingen hund som omhändertags skall avlivas INNAN en utredning angående fallet har skett, enligt mitt tycke!


Kommentarer
Postat av: Kattis

Helt rätt Jenni!

Vill också påpeka att Anders Hallgren som är Sveriges mest erkända hundkännare uttalande där han säger att Maya inte handlat fel!!!

Rädda Maya!!!

2010-04-23 @ 11:16:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0