Nära målet! Men Lakrits mår inte bra...

Igår hade vi intensivträning med Natalie hundpsykologen/coatchen. Det gick över förväntan och hon sa att vi nu är nära målet! Nu kan jag gå ut med dem tillsammans då de kommit så pass långt att de inte triggar varandra. Lakrits klarade att gå bredvid en hund han intye känner. Skällde endast ett skall. Jackson gjorde jätteframsteg och gjorde inga utfall mot denna ritchback (han hatar denna ras). Vi gjorde en ny övning som är mycket svårare: att möta en främmande hund som kommer rakt mot en. Detta är svårare än att gå brevid en annan hund. Lakrits klarade mötet med ca 2 meters mellanrum! Han var så koncentrerad!! Sen gjorde vi det med båda hundarna tillsammans och då klarade de det med ca 5 meters avstånd från den andra hunden. Jackson skällde två skall men Lakrits var tyst, han var så otroligt koncentrerad och lät sig ej triggas av storebror.
Nästa helgska vi testa Lakrits. Han ska få vara åskådare när Natalie håller en kurs i freestyle. Om han är tyst ska han få vara med!! Så kul om han kan vara tyst så vi kan lära oss lite nybörjar-freestyle på kuppen!!! Den kursen är lördag och söndag.

Idag påskafton mår Lakritsbiten INTE bra. Han skakar, har utspänd buk och är allmänt nere....Varför ska sånt här alltid hända på en helg/storhelg. Han slokar med  svansen när han går. Tar mat men inte på det vis han brukar utan väldigt försiktigt. Han har kissat och bajsat. Djursjukhuset sa att tarmvred är väldigt ovanligt på små hundar (detta var min första misstanke). Ringde till Natalie som tror att det kan vara en förstoppning på G. Jag väntar lite till, blir han inte bättre så åker jag in till Djursjukhuset med honom. Nu ligger han under sängen. Blir så orolig när min älskling inte mår bra!

Kommentarer
Postat av: Lena

Hur har det gått???

2010-04-04 @ 09:10:21
URL: http://www.min.st/zimba
Postat av: Nina

Man blir så orolig när de är sjuka.. hoppas du slipper åka in med honom!

2010-04-04 @ 16:09:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0