Summering

Det har varit en fullspäckad vecka. Så här kommer en summering:

Här om dagen badade hundarna. De måste ju vara rena och lukta gott! Tycker inte om när de börjar lukta "hund". Som vanliogt scampoonerades de i Espree´s Rainforrest som doftar ljuvligt! Ett riktigt kvalitets-schampoo! DFinns att köpa på www.all4dogs.se

Så här såg Jackson ut efter badet, iklädd sin fina badrock:



har haft så mkt att gölra den senaste tiden med tentor mm så hundarna har inte fått så mkt skäll-träning som de ska. har hänt en del incidenter då de skällt ut andra hundar och här om dagen kom det en löst springande hund och "förstörde" vår träning. Jag hade just fått båda tvåp till att inte skälla på en förbi passerande doberman och de var jätteduktiga, då kom denna lilla papillon liknande hundfen fram och ställde till det! Mina hundar blev som galna och jag försökte gå därifrån men den hunden bara följde efter....tillslut stannade den när ägaren mutade med korv....då blev mina hundar tillslut tysta och vi kunde fortsätta klickerträningen.

Jackson äter tack och lov fortfarande sitt torrfoder och jag är så tacksam för detta!

Idag var jag på ett vårdhem i Malmö och intervjuade boende och personal till min studie om hundars påverkan på äldres hälsa och livskvalitet. Så kul och intressant men utmattande att prata i så många timmar....Jackson var med och trippade efter mig. Han skötte sig utmärkt och gjorde precis vad jag sa. Han blev mkt omtyckt av de boende. Speciellt av en man som frågade efter honom och verkligen ville sitta och mysa med honom! Härligt att se hur hundar kan påverka människor!

Här har vi doggsen i ett träd i Hammars Park. Lakrits ville definitivt  hoppa upp så Jackson följde efter.....(han fick dock lyftas upp...)




Imorgon fredag är det dags för träning med Natalie hundpsykologen! Hon har hyrt in en eller två andra hundar med ägare som vi ska träna med/på. Hoppas det går bra och att killarna gör framsteg. Vi har laddat med god ost och köttbullar som belöning.

Längtar till nästa vecka! Då föds Lakrits andra kull! Mamma Kelshy var på röntgen i veckan och det ska finnas tre valpar i magen! Hoppas nu förlossningen går bra och att det föds friska och välskapta valpar!

Trevlig påsk!

Kommentarer
Postat av: Momo

Oj, oj so mycket pa en gang. Verkligen en intensiv vecka for er.

Mr. Tom, Jackie Girl och jag visiterade Svea igar kvall. Svea blev jatteglad att Jackie var med, det var nog viktigare an att vi kom.... Svea talade om Jackson och hur mycket det betydde for henne da han kom och halsade pa da hon lag pa sjukhemmet. Hon fragade efter er och om ni kommer till US i sommar.

Svea har sin 95th B-Day nu i April. Skall printa ut ett foto pa Jackson och skicka till henne.

Happy Easter from Port Hueneme, CA.

2010-04-02 @ 00:32:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0