Anmalan till dog show

Att anmala Jackson till Santa Barbara dog show var inte det lattaste....Forst visste jag inte vad klassen han ska stallas i heter pa engelska (open class) eftersom anmalningssidan inte sag ut som SKK's sida med rullgardiner dar man bara kan valja klassen. Har var man tvungen att sjalv skriva i....
Sen skulle jag ju fylla i att Jackson var en forin dog/country and reg.number och da fanns det ingenstanns att fylla i var jag bor....jag kunde fylla i var han ar fodd (Polen) men inte landet dar jag bor. Ar inte det konstigt? Sen ville de dessutom att jag skulle skriva in vilken stat! Vi har ju inte stater i Sverige....Detta ar ett vanligt problem med amerikanska sidor, att nar man skriver in att det ar ett annat land an USA sa anpassar sig sidan inte efter det. Anda ska man fylla i zip code och stat + att man inte alltid kan fylla i vilket land man bor i...
Nar allt val var betalt och klart kom jag pa att det nog inte var sa bra att skriva min svenska adress da nummerlappen kommer skickas till Sverige.....da hinner jag nog inte fa den i tid...Sa dagen efter ringde jag dem och fixade sa de skickar till min mammas adress. De svarade att de anda inte skickar nummerlapparna utomlands....Men hur i hela friden ska utlandska utstallare da fa sina nummerlappar om de vill stalla sina hundar!!!???? Alla har ju inte en adress i USA som jag har.....Men nu ar allt fixat sa Jackson ska stallas i oppenklassen den 29 augusti i Santa Barbara. Hoppas nu det gar bra och han far en bra placering och fin kritik!


Jackson pa hans senaste utstallning, Hassleholm i maj 2010.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0