Att kopa valp...

Har i USA kan man kopa hundvalpar i zoobutiker (inte i alla dock). Pa the Oaks mall i Thousand Oaks (dar Anna Anka bor...) kan man kopa valp inne pa shoppingcentret.....detta ar verkligen inget jag ar for.....min asikt ar att man planerar sitt valpkop och kontaktar en serios uppfadare dar man kan traffa mamman och ovriga syskon och forhoppningsvis pappan (om denna finns i kenneln med). Jag laste en artikel i en amerikansk tidning, for ca tva ar sedan dar det stod att 90% av alla valpar i zoobutiker kommer fran "puppy mills". Fy tusan! Nar du koper en valp fran en zoobutik vet man ju ingenting om den! Om man far stamtavla med vet jag ej....men de saljer aven blandraser som puggle, en blandning mellan mops och beagle och detta ar ju ingen erkand ras (annu i alla falll). Hur som helst sa var valparna i denna butik sa himla sota och jag foralskade mig i en liten pomiranian pojke. Han sag precis ut som en rav! En liten Foxy! Dar fanns aven ett antal orastypiska chihuahuor, sota men med laaanga nosar.....

Pa tal om "orastypisk chihuahua" sa har jag inte sett en enda chihuahua med appelhuvud och kort nos. Dessutom har flertalet av de vavvor jag satt har i USA varit storre an vad rasstandarden sager. Jag har kollat lite pa den amerikanska standarden och den tycker jag ar ratt sa lik den svenska. Chihuahuorna har ska ha korta nosar och specielt appelhuvuden. Jackson har lite lang nos tycker jag men definitivt inte for lang (ingen domare i Sverige har komenterat detta) och jag har inte sett en enda vavva har som har kortare nos an Jackson....Men jag vet ju inte om de jag sett varit renrasioga med tavlor....Ser alla ut som de jag sett har jag stort hopp for Jackson infor sondagens utstallning i Santa Barbara!!! Go Jackson, go Jackson!!!


Djuraffaren som saljer hundvalpar. Jag har aven sett andra affarer som dessutom saljer katter.


Tycker Foxy ar ett passande namn for denna lilla kille. Sa sot han ar!


En chihuahua och nagot annat fluffigt....


Jag....

Man fick inte fota i djuraffaren men det struntade jag i....vill ju visa Er hur det ser ut....


Bonusbild pa var otroligt "nyttiga" frukost vi at igar....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0