Camarillo Animal Shelter

Igar var jag och mamma pa Camarillo Animal Shelter. Det ar darifran mamma adopterade sin chihuahuamix Jackie. $120 kostar det att adoptera. Alla hundar ar kastrerade/steriliserade nar de adopteras bort.  Sheltret var i princip proppfullt! Dar var hundar i alla burar och i vissa burar var det mer an en hund. Dar fanns katter, kaniner, hastar, marsvin mm. Det var hemskt att se alla dessa hundar och djur. Sa manga som rakat illa ut, blivit misskotta eller sprungit bort. Detta shelter ar bara ett av manga....Det var sarskilt en hund som nastan fick mig att borja grata. En liten pitbullvalp som inte kan vara mer an ca 14-16 veckor. Denna lilla tjej hade fullt av sar pa kroppen efter fastingangrepp. Hennes hud var helt skrovlig! Tva tassar var svullna och roda. Det sag ut som hela hunden hade psoriasis! Tank att det kan ga sa snabbt, att hunden hinner fa dessa problem under den korta tid den levt! Och att tidigare agare (om den nu hade nagon) inte gjort nagot at det!! Jag blir sa arg nar jag ser alla dessa hundar som behandlats pa detta vis!

Manga har i USA tar bra hand om hundarna men det ar aven manga som inte vet eller forstar hur man tar hand om djur.  De skaffar djuren till sina sma barn. Djuren fungerar som leksaker....sarskilt i de fattigare delarna har i Kalifornien. Forra veckan var jag i en affar dar de saljer bade mat och andra prylar (99 cent store), dar sag jag en familj med tva barn pa ca 4 och 6 ar. Barnen bar bada pa varsin valp. Sag ut som en pitbullvalp och de kan av storleken att domma inte ens ha varit 8 veckor gamla! De bar hundarna som om de vore en docka, holl dem inte ens under rumpan utan de bara dinglade dar i famnen. En sadan ung valp ska inte vara ifran sin mamma och definitivt inte baras runt av ett litet barn i en affar! Jag var nara pa att ga fram och saga till dem men jag insag sen att de inte pratade engelska....


En sot liten kh chihuahuatik som fatt valpar. Valparna syntes inte till.






Det var denna lilla tik som var full av sar fran fastingar....


I denna bur, cage 65 lag Jackie i ett horn och skakade nar mamma hittade henne i november forra aret.


En skylt som visar varje hund och info om denna. Voluntarer uppdaterar skyltarna sa det ar inte alltid att de stammer. Som ni kan ser so var pomiraniern nr 131 hittad fastbunden pa en parkering!


Har hade de hastarna. Sheltret hade 4 st.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0