Dog Show in Santa Barbara, USA

Idag stallde jag ut Mr Jackson i USA! Det gick jattebra, han kom pa 3e plats i oppenklassen. Sjalva utstallningen var stor, ca 1500 hundar. Alla smaraser hade de inomhus och de storre raserna ute pa grasmattan. Sa bra tycker jag eftersom Jackson gar mycket battre pa golvet an pa grasmattan. Jackson var lugn och skallde inte ens i narheten sa mycket som han brukar....antagligen for att det bara var sma raser i de fyra ringar som var inomhus. For forsta gangen fick jag se rastypiska vavvor i USA. Jag blev foralskad i en liten tjej som sag ut som hon gatt in i en vagg....otroligt kort nos och ett mycket runt appelhuvud. Jag stannade dock inte sa lange sa jag fick se hur det gick for henne.

Jag kopte ett jattefint (och dyrt...) utstallningskoppel till Jackson och Lakrits. Ett lila med bla. pandora parlor. Damen som salde dem hade fardiga koppel men jag ville ha ett custoized. Jag fick valja farg pa parlor och snore samt valde att for lite extra kostnad satta pa en berlock (chihuahua) vid handtaget.

Vi kom till utstallningen redan klockan 7 da det stod i programmet att Jackson skulle in i ringen klockan 8 men det var pinchrar fore, sa Jackson stalldes inte forran 08.50. Bara for att vi kom sa tidigt slapp vi betala parkeringen pa $3.

Hela utstallningen var bra plannerad med gott om plats mellan ringarna. Det  var ingen hysteri om vem som stod fore vem i kon och inga folksamlingar och hysteri som det kan vara pa svenska utstallningar (ex Valputstallningen i Qupolen i Hassleholm som var en mardrom....). Innan sjalva utstallningen startade sa sjong en tjej nationalsangen och alla stod tysta med handen pa brostet och tittade pa henne. Sa underbart patriotiskt!!! Hon hade jattefin klar rost och jag bara njot av sangen, kande mig nastan som en amerikan (och forhoppningsvis blivande amerikan i framtiden...). Varfor gor vi inte detta i Sverige?


Ett par haftiga pudlar....


Grooming...


Vi traffade en bekant till mamma som skulle som skulle stalla ut sin mastiff. En valdigt lugn (och stor) kille!


Mastiffens huvud ar mer an dubbelt sa stor som Jackson!




Mamma blev plotsligt och ovantat hundvakt till en dvarg pincher vars matte var i ringen med systern till hunden....sen fick hon passa de andra tre pinchrarna....




Blev kaaar i denna lilla tjej! Hon var otroligt framat och pussglad!


Jackson laddar i strollern innan sin USA-debut


Jag vantar pa att fa ga in i ringen


Domaren i vitt


Jackson gick sa fint och strackte pa ryggen


Denna merle fick 2a platsen i oppenklassen (trodde USA hade samma standard som Sverige dar merle inte ar nagot positivt...). Men hunden hade trevligt temperament och fina linjer och bra huvud.


mannen med vavvan kom pa 4e plats i oppenklassen


1,2,3 och 4 fr hoger


Mr Jackson och jag pa var forsta utlandska utstallning.


Denna vita lh kille blev basta hane. Han var valdigt lik Kelly (som ags av Titti, Chizans kennel)


Den svarta vavvan tyckte jag var mycket lik min Lakrits. Han blev 3e basta hane.


Denna hane var sa lik Lakrits. Samma fluffiga fina pals och ungefar i samma storlek som L.

Efter utstallningen akte vi till Ventura och at lunch pa en urmysig resturang som heter Tutti's. Har var hundar valkomna. Vi satt pa en gard i solen och lyssnade pa livemusik (en man som sjong bla. Jonny Cash sanger och spelade gitarr). Personalen kom med en skal med vatten till Jackson samt egenbakade hundkex pa pumpa! Kexen lag pa en tallrik. Dessutom ville alla klappa pa Jackson som lag i solen och njot. Vi bestallde omelett i wraps och innan vi fick in dem sa kom personalen med minimunkar ocg muffins som de sjalva bakat! Vilken service de hade pa detta stalle! Absolut vart att besoka! Tutti's i Ventura main street.




Min omelett med salsa och farska frukter.


Jackson i solen med sin vattenskal


Hundkexen pa en fin tallrik


Jag och mamma pa Tutti's


Killarnas nya utstallningskoppel


Chihuahuaberlock vid handtaget




Nar vi kom hem fotade vi Jackie och Jackson i sina patriotiska hattar:



God bless America, says Mr Jackson


Jackie: Nu far ni ge er! Jag ar trott pa att bli fotad! Jag med, sager Jackson...

Nu ar det dags for att packa vaskan. Imorgon gar flyget hem till Sverige klockan 9.00
Jag vill inte aka hem.....

Kommentarer
Postat av: Momo

Jenni, Jackson and Jackie tack for att ni ar so underbara!

2010-09-06 @ 09:03:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0