Welcome to America!

Nu ar vi antligen i America! Resan gick jattebra! Jackson skotte sig sa val! Vi hade forst 8 timmar till JFK (New York) och 2 timmsr darimellan sedan ytterligare 6 timmar till LAX (Los Angeles). Jackson kissade inte forran nar vi kom fram till Los Angeles (och da i sin stroller.....jag hann inte ut....). Jackson var inte sarskilt paverkad av resan. Han skakade lite vid start och landning men la sig sedan ner i vaskan och kopplade av. Han hade sitt mjukisdjur (som han fatt pa Lorettahs hundkalas) som huvudkudde. Sa sott! Flygvardinnorna var helt betuttade i honom! Under flighterna hade jag vaskan pa bordet framfor mig sa jag hade koll pa honom. Han kunde da titta ut eftersom jag hade fonsterplats. Mellan flighterna satt han i sin stroller for att kunna rora pa sig lite mer. Sa praktiskt att ha med strollern! Tack vare strollern fick vi ga ombord forst och vi lamnade strollern vid gaten precis som man gor med barnvagnar! Gissa om jag alltid ska ha stroller med mig nar jag flyger! Forst pa planet, fore 1:a klass trots att vi satt nastan langst bak!

Jag tog en chansning och hade inte ett health satificate med mig pa Jackson (fast att det star pa amerikanska ambassadens hemsida att "some states may recuire a health satificate". Vi har inte mellanlandat i New York tidigare sa det var en chansning.....Atlanta kraver inte halsointyg i alla fall. Killen som tittade pa Jacksons pass hade val aldrig sett ett pet passport forut. Han kollade inte chipnummret sa jag kunde lika bra haft med mig Lakrits med Jacksons pass....Lakrits ska med nasta ar.

Nar vi var framme sa fattades en vaska som vi fick tillbaka 2 dygn senare....denna vaska betalade vi desutom $50 extra for....da man nu bara far ta en vaska per person....nya regler.

Jackson och mammas chihuahuamix Jackie gar jattebra ihop. Det blev inte mkt skallande nar de traffades och i natt sov de bada i min sang! Dock vill Jackie leka men inte "Gubb-Jackson". Leka, vad ar det? Jackson kan inte sadant.....

Nu ska vi ivag till Petco och hamta Jackie som ar nygroomad. Hon maste ju vara fin nar hon ska pa road trip till San Fransisco och bo pa hotell for forsta gangen!


Jimmy och Jackson pa Kastrup (Kopenhamn). Vi vantade pa att fa checka in...


Har sitter vi och vantar pa att fa boarda planet. Vi tar ett wienerbrod och en ol. Jackson ligger i strollern. Ovanpa strollern ar vaskan som Jackson ligger i under flygresan. Nar denna bild togs var bade jag och Jimmy helstirriga och nervosa infor resan! Vi ville bara ivag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0