Tassar

Lakrits ha legat och slickat sina tassar sedan i ftermiddags. Nu när jag rastade dem så blev det färska blodspår efter Lakrits! När jag tog tag i Lakrits ena baktass fick jag blod på fingrarna. Stackars liten! Han som annars är väldigt blödig och piper för minsta lilla, verkar inte ha så ont nu. Han verkar bara vara besvärad eftersom han slickar konstant. Jag har ingen aning varför han blöder från tassen. Kanske pga av allt salt på gatorna eller från att en pudel som hoppade på honom idag....Jimmys bror och hans dotter var ute med Lakrits idag. Plötsligt kommer en dvärjpudel farande och hoppar på en mycket överraskad Lakrits. Micke oxh Clara hann inte se pudeln förrän den var på Lakkrits. Ägaren var en dam och pudeln var kopplad med flexi (!!). Enligt Micke så bara stod damen där och lät flexilinan bli längre och längre. Micke reagerade snabbt och tog tag i Lakrits (lilla Clara 8 år håll i Lakrits koppel). Micke sa att pudeln högg efter Lakrits och men att det inte såg ut att ha blivit skador då han undersökte han noggrannt när de kom in i lägenheten. Kanske skadade Lakrits sin lilla tass då eftersom han slickat på den sedan klockan 16. Ingen större skada skedd så det är ju bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0