Småland september/oktober 2009

Var i Småland med min kompis Angelica och hennes labbar Kila och Tindra. Angelica med familj har sin sommarstuga där. Jag följer med henne en gång på våren och en gång på hösten. Då är det bara hon och jag med 4 vovvar. Vi går i skogen hela dagen, gömmer oss för hundarna så de ska hitta oss, lägger spår, kastar apporter i vattnet så hennes hundar ska ta dem (mina skulle aldrig få för sig att hoppa ut i vattnet i en sjö...). Vi lagar god mat och dricker vin, ser på film, mkt tjejsnack om diverse saker.... =) Dock regnade det nästan hela tiden men det stoppar inte oss! Kläder efter väder!
När vi väl är hemma i Malmö igen är vi allihopa helt utmattade och har träningsvärk i benen...
Jag ser fram mot nästa tripp till Småland som förhoppnigsvis blir om ca två månader.

Så här såg det ut sist:


Jag plockar blåbär precis innan det började ÖSREGNA! Hundarna plockade oxå....deras tungor var blå tillslut!


Vi bakar kanel- och vaniljbullar till barnen eftersom det var  kanelbullens dag på måndagen.


En dyngsur Lakritsbit. Korna var mkt intressanta tyckte han.


Här är vi vid sjön där vi kastar apporten till hundarna, solar och badar.


Kompisarna Tindra, Jackson och Lakrits


Vilka fina kossor!


Jag skjuter på öl- och ciderburkar med luftgevär. Jag var dock inget vidare på att sikta...


Laddar om...


Magplask! Jag tyckte att det var dags för Lakrits att ta ett dopp tillsammans med Tindra.




Jag med alla doggarna



Hundarna har sina hemmasydda reflexvästar på sig. När jag inte kan hitta västar som är tillräckligt små får jag sy egna: nyongult med döskallereflexer!

 


Kommentarer
Postat av: Momo

Underbara photon, vilka fina minnen for Dig och Angelica och de 4-benta. Skulle garna varit med pa en long skogspromenix, Jackie hade varit overlycklig!Take care, Momo.

2010-02-22 @ 23:45:29
Postat av: Matte till Paris

jag blir upprör av bilden där du kastar Lakrits i vattnet. och jag säger detta inte för att starta bråk men du borde veta bättre. jag tänker på Lakrits. en hund kastar man aldrig i, en hund måste gå i själv i vatten av fri vilja. även om du tyckte att det var dags för honom att bada med tindra så kan man göra på ett annat sätt. jag skulle aldrig göra det. man gör inte så helt enkelt. jag kan inte tänka mig att en hund tycker det är kul att kastas i vattnet. en hund kan inte prata vårt språk, dem kan inte säga: Nej jag vill inte. Man kan testa om hunden vill gå ner i vattnet och om hunden visar tecken på att hunden inte vill ska man respektera det. jag skulle aldrig göra nåt mot min hunds vilja. Och kom ihåg: jag säger inte detta för att vara elak. jag skulle också ta emot kritik från dig, tips och vad jag ska tänka på ang min hund om du sa nåt, jag skulle inte bli sur. jag behöver tips då och då för Paris är min första hund. Hon är 8 månader nu.

2012-08-24 @ 16:27:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0