MR-test

Läste idag på www.chiforum.se om MR-test (mentalbeskrivning av din hund). Det vill jag göra med Lakrits! Vid detta test sätts hunden i olika situationer som testar hans mentalitet; en person som beter sig konstigt, möte med en främmande människa, leka med en leksak för att sedan bli ifråntagen den mm. Detta skrivs in i skk hunddata och är en beskrivning av mentaliteten för just det tillfället. Tydligen är det i princip bara bruksraser som gör detta och det  är inte många chihuahuor som gjort detta. På måndag ringer jag Malmö brukshundklubb och frågar om de utför dessa test!

Till våren ska jag även anmäla Lakrits till en lydnadskurs (har inte gått lydnad med honom än). Tycker dock att han är ganska lydig:


Kommentarer
Postat av: Momo

Har Du kollat upp ang. MR-Testet? Verkar intressant tycker jag. Lakrits ar verkligen en laraktig lten krabat. Sadan Matte sadan hund, jatte duktiga bada 2!!! Kramar from Momo.

2010-01-21 @ 23:22:02
Postat av: Momo

Har Du kollat upp ang. MR-Testet? Verkar intressant tycker jag. Lakrits ar verkligen en laraktig lten krabat. Sadan Matte sadan hund, jatte duktiga bada 2!!! Kramar from Momo.

2010-01-21 @ 23:34:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0