Ååååååskaaa!

Igår åskade det. Inget jag och hundarna reagerade på direkt -ända tills det nästan slog ner i balkongen! Jag satt i telefon med en hundvagnskund när det smällde till otroligt högt samtidigt som jag ser hur en blixt kommer fasligt nära mitt balkongräcke! Jag skrek till samtidigt som jag nästan trillade av barstolen jag satt på! Damen i andra luren undrade vad jag höll på med....Lakrits blev rädd, han slokade med svansen och gömde sig under soffan! Jag som har en skottsäker vavva enligt MH beskrivning....Men han blev nog rädd för att jag blev rädd. När vi sedan var tvungna att gå ut i regnet och åskandet så var varken Mr Jackson eller Lakrits rädda. Det fick bli ca fyra snabba "lyft" var på trädet sen vågade jag inte vara ute mer....doggsen fick lov att hålla sig tills husse kom hem och rastade dem. Jimmy var sedan ute och gick en timme så både nr 1 och 2 hanns med.

Läste på Sydsvenskan.se att en person i Malmö trillat omkull då blixten slog ner bara någon meter ifrån. Personen fördes till sjukhus.

Lite läskigt var det allt....

Nu är det bara 5 timmar kvar på nattpasset sen bär det iväg till skogen med doggsen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0