Betingning?

Jackson och Lakrits verkar ha någon inbyggd radar av något slag....eller så kan de koppla samman olika saker, vad vet jag? För att ge några exempel:

Ex. 1.Precis innan Jimmy (husse) kommer hem så är (ofta i alla fall) båda hundarna på helspänn. De vet att han kommer. Han kommerb hem ungefär samma tid varje dag. De reagerar när de hör Jimmy komma med bilen utanför lägenheten. Jimmy brukar gasa lite vilket låter en del...När hundarna hör det brukar de springa mot dörren, sitta och lyssna eller så hoppar Lakrits upp i fönsterkarmen och spanar ut över gatan.

Ex.2. När jag har jobbat natt så vet hundarna när jag ska komma hem och vaknar en stund innan jag vrider runt nycklarna i låset, har Jimmy berättat. jackson sitter då på sängkanten och väntar och Lakrits hoppar ner från sängen (ibland hoppar han ner när han hör att jag öppnar dörren).

Ex.3. När jag och Jimmy gör oss i ordning, duschar eller klär på oss, springer hundarna ut i hallen och sätter sig och väntar förväntansfullt i sin bärväska och tror att de ska få följa med oss ut. I vissa fall springer de in och sätter sig i sin bur.

Ex.4. När vi säger till Lakrits att "nu kommer det någon" så springer han först upp i fönsterkarmen och tittar ut för att sen springa till dörren och vänta. Jackson springer direkt till dörren.

Ex.5. När vi ska flyga med Jackson vet han att han kommer att få hålla sig i många timmar utan att få kissa. Då tömmar han hala blåsan på ett enda "lyft" vilket är ovanligt för hanhundar...Detta gör han på flygplatsen. Sist kissade han en hel sjö. Jag trodde inte så mycket urin kunde rymmas i en sådan liten hund!
 
Ex.6. När jag gör mig i ordning för natten  så går Lakrits in i sovrummet och väntar nedanför sängen för att bli upplyft. Han fattar att det är natti-natti-time.


Kommentarer
Postat av: Momo

Dessa "Underbarheter" ar absolut fantastiska!

Love, Momo

2010-07-26 @ 19:39:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0