DNA-test

Min mamma är för rolig! I november förra året adopterade hon en hund från Camarillo Animal Shelter. Denna hund tror vi är en chihuahuamix, troligtvis en blandning mellan chihuahua och tibetansk spaniel. Hunden döptes till Jackie då hon är lik min Jackson. Min mamma ville så gärna veta vad det var för raser i henne så hon betalade $70 för att göra ett DNA-test. Detta test kom fram till att Jackie är en 5-vägskorsning med chihuahua, border collie, grand danoir (stavas det så?) papillon och en annan liten ras som jag inte minns nu. Jag bara skrattade och sa att hon blivit lurad. Hur skulle lilla Jackie på 4-5 kg kunna ha en så stor ras som grand danoir i sig?! Teoretiskt omöjlig, eller? Jimmy träffade en sådan hund härom dagen, han vägde 80 kg......
Hursomhelst så är Jackie högt älskad och mycket bortskämd liten dam, precis som mina killar. Om tre veckor ska jag, Mr Jackson och Jimmy få träffa henne för första gången.

Jackie visar att hon kan high five!


Kommentarer
Postat av: Anneli

svar: tack för att du gillar min blogg.



Hoppas ni får en härlig helg!

2010-07-17 @ 09:56:57
URL: http://hundisthlm.blogg.se/
Postat av: Nina

Så fin Jackie har blivit! Hon ser ut att ha gått upp i vikt? :) Jag hade gissat på tibbe, chihuahua, sheltie?? Var skulle hon annars fått långnäsan ifrån? :)

2010-07-18 @ 20:30:44
Postat av: Jenni

Nina, du har nog rätt! Sheltien har hon fått sin nos och otroliga energi från. Vi träffade en blandras på stan som såg på pricken ut som Jackie och den tiken var chihuahua och tibbe. Ja, hon har ökat i vikt. Innan var hon jättemager men nu är hon i perfekt trivselvikt.

2010-07-19 @ 00:19:23
Postat av: Momo

It is what it is...men nyfiken e man ju!

Underbar liten doggie, verkligen full av energi och kelen oxa. Tack Jenni for att Du satte in det fina fotot m.m.

Kram, kram och voff,voff from S. California!

2010-07-19 @ 19:15:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0