Ninja

Idag vaknade jag vid sextiden av att Ninja  ville upp i sängen. Efter att jag lyft upp henne så somnade vi om. Vi sov till halv tio! Jimmy hade lagt sig i soffan då han vaknat av Ninjas snarkande.....samt att det var för varmt i sovrummet.

På eftermiddagen gick vi en långpromenad längs Sibbarps strand. Hundarna flåsade som bara den! Lakrits gick ut i vattnet för att svalka sig. Vadade ut tills vattnet nådde magen, sen tillbaka in igen. Ninja och Jackson var rätt så påverkade av värmen. Ja, Ninja var väl påverkad av både promenad och värme....men hon knatade på bra. När svansen inte längre var på topp verkade det som hon var trött och hon fick snålskjus av mig.
Jag hade verkligen behövt hundvagnen på denna promenix då jag tillslut fick bära även Jackson som la i handbromsen stup i kvarten och vägrade gå. Men jag har sålt alla mina vagnar och den galma gamla vagnen jag har som min mamma ska få, har jag lånat till Nina som har en valp som inte ska gå så långt ännu.

Nu sitter vi allihopa på balkongen i underbart härlig värme. Solen har gått net, vi är mätta i magen efter grillningen och hundarna dåsar sött i bärväskor och på kuddar. Livet kan inte bli bättre!

Ninja blir bättre oågra andra cch bättre på bordet med lite träning då coh då per dag.

På fredag ska jag med några andra chihuahuaägare till Storegård i Fjelie, en hundpark med en massa olika agilitybanor, freestyle, rallylydlad mm. Det ska bli så kul! Ska då visa hur duktig Lakrits är på agility! Måste skryta lite då varken han eller jag någonsinn ått en agilitykurs....han far fram som ett yrväder. Nu ska vi bara jobba på att han ska bli änny snabbare och klara av att koncentrera sig när det är andra hundar runt omkring.


Ninja chillar i bärväskan på balkkongen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0