Utställningsträning

Idag tog jag hundgänet och åkte till Nina. Hundarna fick leka med Ninas hundar vavvorna Shelby och Elvis och sheltien Holley, i Ninas trädgård.

Ninja behöver ju bordstränas så det gjorde vi. Hon har visat sig vara en naturbegåvning! Lite mer träning och det kommer att gå jättebra på kommande utställningar. Hon är fortfarande lite rädd men osbågekroppen är nästan borta och det är bara svansen som måste upp på rätt plats. Hon gick oxå jättefint i gräset och hade bra kontakt med mig. Allt går med positiv inlärning i långsam takt samt lite korv....

Ninja trivs verkligen bra hos oss. Hon och Jackson leker jättefint och hon springer omkring med viftande svans hela tiden. Hon njuter av all uppmärksamhet av våra hundar och av oss. Jimmy verkar vara väldigt förtjust i henne =) Det är en cool liten dam!

Vägde hundarna idag på Ninas köksvåg.
Jackson 2140g
Lakrits 3175 g (!!) Inte ett uns fett, han är rena muskelpaketet!
Ninja 1500 g (hon behöver banta lite så detta är verkligen en liten dam!)

Här är bilder från idag:


Holley

Ninja är varm


Lakrits och Shelby


Shelby svalkar sig i poolen


Nästan rak rygg. Hon blir bättre o bättre på bordet




Shelby rullar sig på bordet


Duktig flicka!

Nina filmade när jag gick med Ninja:





Senare på kvällen var jag och Jimmy på bilträff i Lödde. Ninja fick följa med då jag inte ville lämna henne hemma ensam med killarna. Hon skötte sig utmärkt! Folk tittade mer på henne än på bilarna! Vi fick höra kommentarer som "Åhh, det är den minsta hund jag någonsinn sett!" och en herre ställde en dum fråga och fick ett dumt svar: " Är hunden så bortskämd så hon inte kan gå?" Då svarade Jimmy: "Här är så mycket folk så någon kan ju trampa på henne och det kostar ju så mycket att köpa en ny!" Ha ha ha! Mannen blev lång i ansiktet!

Nu ligger de här i soffan med mig och Jimmy. Lakrits använder Ninja som huvudkudde. Snart dags att gå natti natti.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0