Västra Hamnen

För några dagar sedan var jag och doggsen i Västra hamnen och solade. Jag packade hundvagnen med matsäck, handdukar, solkräm, bikinis mm. På med "rullorna" och så rullade vi iväg. Lakrits sprang nästan hela vägen från Hammars Park till Västra Hamnen! Det tog ca 45 minuter och jag körde på i det högsta tempo jag kunde. Jackson fick "snålskjus". Så duktig Lakrits är på att springa! Han "bevattnades" flertalet gånger under turen men fick tillsist åka i vagnen ändå eftersom det var ca 25 grader varmt ute och han höll på att få värmeslag! Hade det inte varit så varmt hade han definitivt orkat springa hela vägen!

Vi var i Västra Hamnen hela dagen från halv elva till klockan fem! Hela tiden låg hundarna och jäste i solen/skuggan! Så duktiga de var på att vara passiva! I´m impressed! Då och då tog vi ett dopp och en simtur i vattnet tillsammans. Både hundar och matte behövdes kylas av. Som folk stirrade på oss när vi simmade! Alla tyckte de var jättesöta och ville fram och hjälpa dem upp ur vattnet samt klappa dem! Mina fina killar!

Många har nog svårt att förstå hur den otroligt aktiva Lakrits kan vara passiv en hel dag men det kan han. Själv har jag svårt att fatta det. Han är dessutom jätteduktig på att sova hela dagen när jag behöver sova efter att ha jobbat natt!


Min duktiga Lakritsbit!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0