Destination Tyresö

Ikväll kom vi tillbaka till tyresö då min styvmor ska på ett möte imorgon och jag ev. ska träffa en kompis från förr imorgon. På fredag ger vi oss ut på sjön igen.

Lakrits börjar bli lite väl vartm i kläderna på båten. han hoppar och studsar överallt och imorse hoppade han från peket till berget vi låg förtöjda vid. Han hoppade inte tillräckligt långt utan kasade baklänges och höll på att trilla i vattnet! Som tur hann jag se det och kastade mig efter och fick tag i hans nackskinn...

De älskar verkligen sjölivet och kutar omkring på öarna som bara den! Den senaste ön vi låg förtöjda vid var stor risk att stöta på ormar så jag fick hålla uppsikt! Jag vill inte ha någon ormbiten vavva mitt ute i skärgården!

På väg hem idag såg jag en ubåt! det var mycket rök från den och det såg ut som om den brann! Pappa sa att det antagligen var en brandövning.......men jag förstår inte jur han inte kan vara tillräckligt nyfiken för att åka dit och kolla! jag ville men inte han....Det är första gången jag ser en ubåt "live" i skärgården!

Igår var det jättekallt i vinden och Jackson frös som bara den! Han hade både t-shirt och hoodtröja under flytvästen men frös ändå....Tillslut fick han sitta innanför min jacka medan jag hissade segel, skotade och grejade.
Natten var också kall och han sov med tröja på. Jag frös med fast värmen var på i båten. Jackson låg under täcket hela natten. På morgonen vaknade jag av att Lakrits låg på mitt bröst och stirrade på mig och när jag slog upp ögonen fick jag en massa pussar och näsborrarna rengjorda....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0