Lomma hundstrand

Igår var jag och killarna på Lomma hundstrand. Jag vadade ut i vattnet (de simmade) till vår egna lilla sanddyn! Så mysigt! De hoppade och skuttade av glädje. Jagade varandra runt på dynen och ut i vattnet! Dessvärre krymte vår lila ö efter ca två timmar så då åkte vi hem. När vi kom hem gick jag ner till brukshundklubben och tränade agility. Lakrits var en hejare som vanligt men han blev snabbt trött pga värmen. Han la sig i skuggan och vilade i mellanåt. Jackson var det för en gångs skull full fart på! Han som aldrig tidigare har tyckt om lära sig mina komandon har helt plötsligt börjat lyssna OCH göra som man säger! Han hoppar nu upp på stenar på kommando och hoppar över hinder som han tidigare inte vågat hoppa över. Duktig kille! Men en tävlingshund blir det inte av honom men Lakrits har jag förhoppningar på! Jag ska börja på agilitykurs till våren är det tänkt. Till hösten kommer jag inte ha tid pga slutpraktiken på min utbildning. Tänkte se om vi kan få en plats på Lomma brukshundklubb. Min kompis går där med sin hund och hon rekomenderar dem och tycker de är jättebra!

Här är lite bilder från gårdagen:



Lakrits tycker att det är något skumt....


Jackson jagar lillebror


Fotot taget för en tid sedan. Lakrits har själv hoppat upp på denna stenen.....han är en liten cirkushund! Men ner får han INTE hoppa men varje gång han gör det och jag inte hinner reagera så ber jag till Gud att det ska gå bra för leder och höfter...


Lakrits älskar tunnlarna!





Nu ska jag åpacka kylväskan och badväskan och så ska vi åka till stranden igen. det gäller att passa på medans man kan och det är fint väder!
See ya!


Kommentarer
Postat av: Momo

Vilka mysvovvar! Skoj att de ej ar radda for vatten, beter sig som riktiga blotdjur....

Kanske Jackson vill ta en liten simtur i Pacific Ocean da han kommer till oss i Aug. Momo och Mr Tom ser sooo fram emot att ni snart kommer.

2010-06-28 @ 18:45:26
Postat av: Lena

Så härligt ni har det. Själv tog jag och Banzi en 8 km runda det var lite väl maffigt i värmen. Han fick svalka sig i havet han med om än mer ovilligt än Lakrits.



Du är så duktig med dina killar att man får lite dåligt samvete :)

Kram från oss

Underbart att L mår bra igen

2010-06-28 @ 18:53:02
URL: http://www.min.st/zimba

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0