Stockholm i mitt hjärta....

Idag tog jag och doggsen tåget till Huvudstaden. Allt gick smidigt ända tills det steg på en tjej med en hund....hon satte sig bredvid mig. Zookaos i vagnen! Två stationer senare steg det på ytterligare en hund. Killarna skällde och skällde men jag passade på att träna skvallerträning som Natalie lärt mig så till slut blev det tyst. Priset var min frukost som fick bli belöning till lakrits och Jackson som äntlighen blev tysta.

väl framme var det bråpttom att möta upp pappa med bilen. Det var nämligen Stockholm maraton idag och halva stan skulle stängas av klockan 12.00 Jag hann precis!

När vi var framme i Tyresö tog jag en promenix på en timme i skogen precis intill huset. Hundarna sprang av sig och hade skitkul! Vi satt och vilade oss på en bergsknalle och tittade ut över Saltsjöbaden innan vi gick tillbaka till huset.

Imorgon sätter vi segel och drar ut i skärgården en vecka! Ska bli så kul! Hundarna är så söta i sina flytvästar!
Tyvärr har jag glömt sladden till mobiltelefonen så det blir inga bilder på bloggen denna veckan =(
lakrits har så mycket spring i benen och tycker det är skitkul att hälsa på "morfar". han springer runt som en galning i huset och på tomten, med jackson hack i häl. De blir alldeles anfådda och däckar tillslut.

Skepp å hoj!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0