Stranden idag igen...

Idag var vi på Lomma hundstrans igen. Det gick inte bra alls.... jag trodde jag skulle strypa Lakrits! Han var inte tyst en minut! Ingen avkoppling för mig alltså. Vi låg som vanligt på en sanddyn och det var hundar på stranden och på de närliggande dynerna. Han skällde ut dessa hundar som en galning och sprang ut i vattnet och simmade efter en! Jackson skällde med men inte i samma utsträckning. Han gick mest runt och grävde små hål bla. runt min brassestol. Jag hade tillslut en vallgrav runt mig tack vare Jackson....
Jag blev mycket upptressead av Lakrits skällande och beslöt mig sedan att åka hem då det inte var särskilt kul att vara kvar tack vare min svarta lilla herre. När jag var på väg att lasta in sandiga och blöta hundar i bilden kommer Angelica i sin bil med labbarna Tindra och Kila. Jag bestämde mig för att vara kvar. När vi satt på stranden tillsammans alla sex blev Lakrits mycket lugnare och skällde bara någon enstaka gång. Vi badade tillsammans allihopa. MYSIGT! Efter någon timme åkte jag hem eftersom jag skulle träffa Lorettah med vavvorna Morris och Valle klpockan 18. Lakrits skäller inte av agrisivitet utan av vakt, tror jag. Han vaktar sin balkong, bil, sanddyn etc. jackson däremot, skäller av rädsla på stora hundar.

Jag träffade Lorettah på kvällen. Vi tränade kontakt och mötesövningar med Valle o Lakrits, Morris och Lakrits. Eftersom vi gärna vill kunna ta med alla våra vavvor på chiträffarna utan att de slår ihjäl varandra behövs detta. Morris och Lakrits tolererar varandra inte alls. Deras träning gick jättebra och tro det eller ej men de kunde gå bredvid varandra utan att mucka gräl! Valle däremot var det annorlunda med men vi ska jobba på det. Ska träffas nästa vecka och göra samma sak samt träna lite agility tillsammans. Tillslut kan vi nog gå på samma hundträffar utan att det blir slagsmål.


Angelica tog ett foto på mig och Lakrits idag. Lakrits ligger och blöter ner och sandar ner mig här....busvovve!

Imorgon tar vi inlines till Västra Hamnen då vi ska träffa min kompis Linda. Sol och bad då med. Gäller att passa på! Såklart följer doggsen med!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0