Stolt matte!

Stolt matte rapporterar att Lakrits inte skällde över huvud taget på morgonrundan (som varade i ca 25-30 min). Vi mötte en massa hundar och de var runt omkring oss hela tiden men Lakrits var totalt fokuserad på mig. Han tittade på hunden och sedan på mig = klick. När hundarna var längre ifrån klickade jag inte lika ofta. Dessutom drog han inte i kopplet! Han gick inte fot hela tiden men det begär jag inte, bara han inte drar....

Nu ska jag bara få Jackson att inte skälla så kan jag snart gå ut med dem tillsammans. Nästa helg ska vi träffa Natalie igen och då ska hon ha "hyrt in" två andra hundar med förare som vi ska träna med. Bara för att se vilket avstånd som ör OK för mina hundar innan de känner obehag = skäller.

Jackson är svårare att träna i allmänhet men sen är han oxå rädd för stora hundar (eftersom han blivit jagad...) så hans rädsla och obehag av andra hundar är svårare att få bot med. Lakrits, han tänker endast på mat.....


Kommentarer
Postat av: Lena

Fy vad ni är duktiga. Du får komma hit sen och träna mina skällande vilddjur vid grinden. Ute på promenad skälls det bara ibland.



Lena

2010-03-05 @ 17:40:54
URL: http://www.min.st/zimba
Postat av: Momo

I love this photo!

2010-03-05 @ 21:53:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0