Hässleholm (bildbomb)

Igår var vi i Hässleholm och ställde ut doggsen! För Jackson gick det inte så bra. Han fick endast en 2:a i kvalitet! Det var lite snålt....tycker han var värd en 1:a i alla fall....
Men för Lakrits gick det betydligt bättre! Han vann öppenklassen och fick  CK sedan blev han 3:e bästa hane med reserv CACIB! Jag är så nöjd! Kul att det gick bra! För kompisen Elvis gick det oxå hyfsat bra. Han fick bra kritik som vanligt och med samma kommentar som varje gång: att han måste kroppa på sig.

Mamma som aldrig förr ställt ut en hund, gjorde debut med Mr Jackson! Jag höll lektion i utställning dagen före. Hon skötte sig bra för att vara första gången men Jackson gillade inte det våta och leriga gräset så han rörde sig inte riktigt lika fint som han brukar.

När vi kom hem tittade jag på mina kläder. Totalt nerlerade Gucciskor.....leriga jeans upp till knäna och lerig skjorta....suck!

Vi packar upp stolar, picknick mm:





Mamma tränar lite innan debuten


Mr Tom äter frukost....


Den rosa dubbelvagnen på bilden har jag sålt


mamma och doggsen


Jackson och Lakrits väntar spänt på deras tur.


Först ut var Elvis (Cassmelitas Zanzibar) i juniorklassen:



Söta Elvis med svansen på topp!


Undrar vad Nina tänker på....? Valpen där hemma?






Nina med mamma Anna och vavvorna Elvis och Shelby


Mamma gör så gott hon kan för att få Jackson att stå fint.

Jackson -Chi Dogomania kritik: 2 year (egentligen 3 1/2) just fair head but well placed ears and eyes, shoulder a bit too forward, moves well.

Bättre kritik har han ju fått....






Jackson tyckte tydligen att det luktade gott i gräset...



My-Black-Sweet kritik: 23 month, very good head, well placed eyes and ears, typical chihuahua expressions not with.... standing black dog, good front and hind angulation, moves rather well.






Lakrits har bara ögon för korven i min hand...




Fin kontakt med matte!




Stolt matte!


Min underbarhet!


Försökte mig på en ståbild men han var inte allts pigg på det....han tyckte väl att han gjort sitt den dagen...

Jag har en massa fler bilder på en annan kamera samt bilder på andra fina hundar som jag ska lägga upp. De  kommer en annan dag för nu ska jag och doggsen ut på långpromenad!

101 st var anmälda i rasen (långhår) så jag är jättenöjd. Det var MÅNGA vavvor som var mycket fina och rastypiska. Har nog inte sett så många fina vavvor på en och samma utställning förr!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0