Chihuahuatokig?

Jag? Chihuahuatokig? Inte då.....

Vill Du skaffa en chihuahua? Tassa då in på rasklubben www.chihuahuacirkeln.nu Här hittar du uppfödare, valpannonser mm.

Det finns även ett jättebra forum bara för chihuahuor! Här har jag lärt mig en massa saker om denna underbara ras! Man kan lägga in bilder, ställa frågor om rasen och allt möjligt, sälja saker (ingen kostnad för annonsen) och diskutera avel, utställning mm. www.chiforum.se

Ska du skaffa en chihuahua? Tänk på att denna underbara hund ska ha ett kärleksfullt hem i ca 15 år framöver. Tänk igenom ditt köp och bestäm dig inte för valpen innan du träffat den och ev föräldrarna. Rekomenderat pris för en valp är  15.000 kr

En chihuahua är en stor hund i en liten förpackning. Det är inte en associar och vavvan kan lätt gå en lååång promenix och behöver inte bäras på som många tror. Det som är bra är att om man inte hinner en dag så klagar den inte om den bara får gå runt husknuten. Vavvor kan träna agility, lydnad, viltspår mm och är relativt lättlärd liten krabat! Rasen är känd för att vilja vara sin ägare nära och är otroligt kelen av sig! Den vill gärna ligga i matte/husses knä! En chihuahua är MODIG och inte darrig och rädd som många tror!

Chihuahuan är en otroligt underbar hund helt enkelt! Jag kommer alltid att ha en eller flera av dessa underbara hundar omkring mig.


Lakrits hjälper morfar Lasse att läsa sjökort. Chihuahuacirkelns månadsbild augusti 2010. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0