Grattis Atlas!

Igår ställdes Atlas (Amqus Michelangelo) ut i Moheda. Han blev BIM med HP!!!! Matte Cecilia är så glad! Denna lilla kille har verkligen ställts ut många gånger under sina snart 8 månader! Matte är verkligen flitig må jag säga! Atlas har fått mycket bra resultat och kritik på nästan alla utställningar (om jag minns rätt 2xBIR , 1xBIM och ett flertal HP samt 1:or). Jag hoppas att det fortsätter i denna riktning! Atlas väger nu ca 2,3 kg och kommer väl mest bredda sig lite så jag gissar på att slutvikten kommer ligga på ca 2,5 kg. Pappa Lakrits är ju lite tung.....så jag är glad att Atlas inte är större....

Gårdagens kritik löd:
MKT maskulin hanvalp, bra huvud och uttryck, fina öron, tillräckligt kroppad för sin ålder,men mycket valppäls i hullet, kraftig bra benstomme, välvinklad, päls i kommande av bra kvalitet, utm rörelse, mycket trevligt temperament. välvisad..

Här är en bild på matte Cissi med Atlas och hans rosetter:


Grattis Atlas önskar vi i Skåne, "farmor" Jenni, pappa Lakrits och Mr Jackson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0