Vilken rolig lördag!

På förmiddagen pluggade jag några timmar inför en stor tenta som jag ska skriva om en vecka. Sedan åkte jag hem till Ina för att hjälpa till vid en parning. Älskade lilla Ninja (Lilletass Beyonce Knowles) ska paras med Bosse (Champagne Chi´s Amor). Ninja vek undan svansen men var inte riktig redo än. Jag antar att hon är redo imorgon eller i övermorgon....När jag kom glömde hon sin söta uppvaktare och fick endast ögon för mig... =) Jag hoppas verkligen att parningen tar denna gången för jag vill så gärna ha en valp efter dessa två sötnosar! Bosse har samma trevliga, keliga och sociala personlighet som Ninja. Han har aldrig tidigare träffat mig och ändå klättrade han upp i mitt knä, viftade på svansen och lade sig tillrätta för att bli kliad! Sånt gillas!


Bosse


Bosse och jag




Kärleksparet (förhoppningsvis....)


Jag älskar deras runda skallar och korta nosar!


Efter detta åkte jag hem och tog en promenix med killarna. Medans jag väntade på att Linn skulle komma med lilla Leo (11 veckor imorgon) tränade vi lite agility på brukshundklubben. Jackson fick titta på när Lakrits hoppade runt och när det väl var Jacksons tur for han fram som ett yrväder! han har nog aldrig sprungit så snabby mellan hindren! Fastän han rev ett hinder blev han inte rädd som han hade blivit för några månader sedan. Han hoppade dessutom mycket högre än vad han tidigare gjort! Mattes duktiga vovvar! De fick springa av sig en stund, jagade varandra fram och tillbaka på agilitybanan. Sen var det dags att möta Linn vid busshållplatsen.

Sen kom Linn med Leo och Lakrits var skeptisk....nja, en valp i mitt hem!!!? Jackson satte Leo på plats direkt och visade var skpået ska stå....Sen busade Leo och Lakrits som tokar! Det är så kul att se dem leka och springa runt! Vi testade även Thoe vindoveraller som jag tänkt köpa till killarna. Dock var det bara Lakrits som passade, men det var oxå viktigast att han fick en då vi kommer vara ute mycket i vinter i alla väder....Det blev den svarta overallen då den har reflexer.


Leo (Hammarbäckens Birk Borka son)


Vi provar hundkläder...






nu ska vi börja göra oss iordning för födelsedagsfirande. Hundarna ska såklart med!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0