Fruktansvärt!

I söndags berättade en kollega till mig vad hon läst i Kvällsposten (?).
En dam hade gått till veterinären för att kastrera sin katt. Hon höll katten i famnen och veterinären gav katten en spruta. Efter en stund sa damen: "Vad han sover sött!" Då underade veterinären: "Sover? Du ville väl avliva honom?" Katten hade blivit avlivad i ställer för sövd inför kastrering. Veterinären trodde verkligen att katten skulle avlivas! Damen blev så klart förskräckt.

När jag hörde detta så blev jag förskräckt! Jag tänkte mig in i situationen att det var jag och en av mina hundar....Tänk så fruktansvärt att din lilla älskling helt plötsligt slits ifrån dig bara för att veterinären begår ett sådant löjligt misstag! Vet inte vad som låg bakom detta, kanske kommunikationsbrist? Jag hade nog ställt till med världens scen, vrålat, skrikit, gråtit, tillkallat polis mm. Jag hade varit tröstlös OCH aldrig mer gått till den veterinären igen. Usch vad jag lider med denna dam! Jag fällde nästan en tår när jag hörde denna historia.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0