Hundkurs och Ullared

Imorgon ska jag och Lakrits följa med Angelica och Tindra på Tindras sista dag på hennes agilitykurs. Tindra går fortsättningskursen. Jag ska ha med mig en hungrig Lakrits och en klicker. Allt för att han ska vara tyst och inte skämma ut mig.....Vi ska stå en bit ifrån och se på när de håller kurs. Jag vill lära mig hur det går till och i slutet av kursen prata lite med ledarna/tränarna/instruktörerna. Kanske de tycker att jag och Lakrits är redo för en nybörjarkurs? Lakrits kan ju i princip alla hinder redan. Han gör inte vippbrädan då han väger för lite och är rädd för den. Den platta tunneln kan oxå vara lite svår beroende på om det är en pressening eller en tung duk han ska igenom. Jag har lärt honom alldeles själv och har aldrig gått någon kurs med honom. Det enda kruxet är att lakrits har svårt att koncentrera sig bland andra hundar. Han skäller konstant och så springer han fram till dem och skäller ut dem rätt upp i ansiktet. Han är inte aggressiv (frånsett att han muckar gräl med dominanta hanar, men inte förrän de har "psykat" varann ett ögomblick innan de flyger ihop...). Eftersom man måste kunna ha hunden lös på en agilitykurs är detta ett STORT problem. När vi tränar agility tillsammans utan andra hundar i närheten är Lakrits otroligt koncentrerad och foluserad på mina uppmaningar och order men kommer det en hund så är jag som bortglömd....Gissa om vi tränat på detta länge, att vara nära andra hundar utan att skälla ut dem!
Sköter han sig inte imorgon får han sitta i bilen medan jag tittar på när de andra tränar.

På torsdag åker vi till Göteborg och hämtar hem polisbilen och hundvagnarna som äntligen är i Sverige! Hundarna följer med såkllart! På vägen hem stannar vi till i Ullared. Vi måste ju se hur denna omtalade affär ser ut på riktigt! Kanske stöter vi på Boris, Morgan eller Ola Conny? Jag ska spana in hundavdelningen såklart och kommer väl inte gå därifrån tomhänt....

Nu är det snart natti-natti-time.

Kommentarer
Postat av: Momo

Jag onskar Tindra Lycka Till!

Lakrits; imorgon ska Du vara en extra snall och lyda Din Matte till 110% - Momo's order.



Ullared - ha talamod, antar det ar mycket folk, puh!



Nu ska Momo go natti natti, Jackie Girl vantar pa sin sangkamrat.

2010-10-27 @ 08:14:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0