Ninja på besök

I helgen har Ninja varit på besök hos oss. Vi älskar att ha henne hos oss. Hon smälter så bra in i vår lilla flock!

igår var vi i skogen med Angelica och hennes labbe Tindra. Vi gick ca 9 km. Killarna "brände sina broar" sist så de fick inyte vara lösa som vanligt utan fick gå i flexi, nästan som att vara lösa ju....Ninja är duktig och gör alltid som jag säger så hon fick vara lös. Hon fick låna Jacksons reflexväst (som var något stor för henne). Hon smälter så lätt in i omgivningen annars....hon har ju nästan samma färg som löven på marken... Ninja är inte så van att gå så långt och i relativt snabb takt så hon fick snålskjus i min jackficka efter ca 5 km....Hon hade säker orkat lite till men jag ville inte att hon skulle få träningsvärk dagen efter. Man ska ju inte chocka de små utan träna upp konditionen i etappar. Efter halva vägen fikade vi lite risifrutti och te.

Jag tog bussen fram och tillbaka till Angelica och jag måste erkänna att det var lite knepigt med tre hundar på bussen och allt folk...Jag tänkte ta hundvagnen som hade varit väldigt praktisk men den låg i bilen som Jimmy kört iväg med. Typiskt! Det är så lätt att de blir trampade på och det är svårt att hålla tre hundar i famnen samtidigt som man ska hålla i sig själv om man inte får en sittplats. Lakrits fick stå och de andra två sitta i famnen.

Bilder från skogen kommer, kameran strular....

Så här såg det ut imorse:




Ninja har snott Lakrits ben.....Han har en sådan respekt för denna lilla bestämda dam så han vågade inte säga ett knyst när hon snodde det mitt framför ögonen på honom!


Lakrits, Ninja och Mr Jackson










Kommentarer
Postat av: Momo

Oj,oj,oj vad duktiga ni varit!

Jag forstar att alla njot av frisk luft och fortaring, men framfor allt av harlig motion!

Skulle garna velat varit med er.

Woff, woff from Jackie Girl.

2010-10-25 @ 19:17:44
Postat av: Mortenalma

Hello! Very interesting and professional site.

2011-05-13 @ 14:51:23
URL: http://mortenalma.blogimagine.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0