Jackson frisk?

I fredags slutade jag på veterinärens inrådan med fodret med så mycket protein i (34% protein vilket är betydligt mer än i valpfoder). Sedan dess har Jackson inte kissat inne en enda gång! Han har inte heller haft så utspänd och full blåsa och dricker inte lika mycket. Min diagnos lutar mot antingen UVI eller att det var fodret som spökar (troligtvis). På torsdag ska stackarn in och dra lite bissingar och då ska jag passa på att ta ett urinprov. Diabetes är helt uteslutet då jag kollat hans socker igen och det var normalt.

Har en hund över 10 i socker kan det vara diabetes. Under 2 räknas sockret som lågt hos hundar, vad jag googlat mig fram till i alla fall....

Sen kom jag ju på att jag glömde lägga in bilderna på när jag ställde Ninja i lördags i Sofiero. Bordet var lågt, jag lång och hunden pytte pytteliten så jag fick sitta på huk för att få henne att stå fint....Bilderna är dock tagna med mobilen....


Ninja på bordet och framför domaren står Gunilla Ryhle med Kira som vann klassen.



Sen hittade jag denna bild som Kitt tagit på mig och Lakrits (som vände rumpan till...)

Kommentarer
Postat av: lisa

vad skoj :) ja Daniel sa först nej till en tredje, men han sa snabbt ja efter lite tjat från mig. Han har redan gått med på en en fjärde liten tjej sen. Fast efter lily då säger han ;)



2010-09-13 @ 23:31:12
URL: http://babylily.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0