Mr Jackson hemma igen

Idag har han dragit ut alla tänder mellan huggtänderna i nererkäken, 5 st. Det ser rätt så roligt ut! Ett litet hål mellan huggisarna.
"Farfar" Tommy lämnade honom imorse då jag hade en tenta. Jackson hade tittat mot dörren pipit och gnytt för han ville inte att Tommy skulle lämna honom.
 Själva ingreppet gick jättebra. Veterinären bara petade ut dem och behövde knappt ta i så lösa var tänderna! 1755 kr gick hela kalaset på! Det blev billigare än jag trodde då grundavgiften var 1600 kr + 350 kr/tand men eftersom de var så himla lösa blev det billigare. Detta var på Erikslust veterinärklinik på Köpenhamnsvägen i Malmö. Där drog jag även ut 4 stycken valptänder på Lakrits när han var 7 månader.
Jackson var inte särskilt lycklig för att se mig, annars brukar han vara överlycklig. Han skällde inte ens på amstaffen bredvid mig så han var nog lite låg efter ingreppet. Jacg fick med mig ett recept på smärtstillande som han ska ha i fem dagar.

När han kom hem så sprang han och letade efter lillebror Lakrits men han var inte hemma. Han var med Jimmy på jobbet och hjälpte honom att sälja bilar.

Jackson har precis ätit för första gången idag. Uppblött torrfoder med lite blötmat i. Han åt utan problem. Nu nannar han vid min sida. Så glad jag är att allt gick bra idag!


Jackson vilar lite.....han hade fortfarande bandaget på benet där de rakade litet för att sätta nålen.

Kommentarer
Postat av: Lena

Så skönt att allt gick bra. Pigga på dig kompis.

Kompisarna i Lerberget

2010-09-16 @ 18:07:02
URL: http://www.min.st/zimba
Postat av: Momo

Glad att ingreppet gick bra och utan komplikationer.

Jackie miss U.

Take care Mr. Jackson!

2010-09-16 @ 18:16:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0