2 aktiva dagar

Igår fick jag för mig att jag skulle gå runt kalkbrottet i Limhamn. Så jag och dogsen gjorde ett försök. Tyvärr kunde vi bara gå längs med ena långsidan sen kom en nysådd åker som jag inte hade lust att klafsa i så vi fick vända.  Det var fräck att se ner i kalkbrottet! Jag har aldrig gått så nära fast jag bor precis intill. Jag kunde se det omtalade Victoria Park på andra sidan.


Här ser man brottet med Victoria Park i bakgrunden. Tyvärr kan jag inte zooma med min I phone....(jag står bakom ett stängsel..)


Här ser man husen där jag bor!

När vi gick längs med kalkbrottet fick jag syn på två harar som hade ett kärleksmöte. Så söta! Lakrits såg dem inte men när vi kom närmre så stannade han upp och stod med nosen i vädret och luktade, sen for han iväg med nosen i marken precis där hararna sprungit! Han hade fått upp deras spår och skulle till varje pris ha fatt på dem! Snacka om att denna lilla chihuahua har en bra nos! Mr Jackson, han fattade inte ett dugg....

Vi gick en lång promenad och avslutade med lite agilityträning på Malmö BK. Båda killarna fick turas om. För en gångs skull kunde Lakrits vara passiv och ligga snällt i gräset och vänta på sin tur medan jag tränade Jackson. Båda var duktiga men Lakrits behöver träna lite mer på däcket samt att ta komandon från mig när jag är en bit bort. Vi ska träna ordentligt så vi fortfarande regerar på kursen på tisdag!!

Väl hemma efter ca 2 timmar var jag lite trötter i benen. Så jag satte mig i solen på balkongen med en välförtjänt Corona (köpt på ICA) och två hun dtidningare. Underbart! Hundarna tyggade märgben på varsin handduk och vi bara njöt i den värmande vårsolen!



Jag läste om ett fästingmedel i Hundsport som man strör över maten. Detta skall vara fritt från kemikalier och vara gjort på naturliga ingredienser. Detta skall jag prova. Killarna får sååå mkt fästingar på somrarna och Spot On eller liknande medel är inte aktuellt för oss då jag simmar/badar mkt med dogsen på somrarna.



 På kvällen spände jag på mig "rullorna" och Jimmy på cykel och så åkte vi iväg till Cutty Sark med hundarna för varsin öl och hamburgaretallrik på ljugarebänken. Mysigt! Lakrits sprang hela vägen dit och Jackson åkte i cykelkorgen.


Idag är Jackson med Jimmy på jobbet så då passade jag på att ta en lång runda med "rullorna" och Lakrits. Det är så skönt väder idag. Vi stannade förbi en kompis i Bunkeflo och tiggde lite vatten sen åkte vi hem igen. Det blev väl minst en timmes runda och Lakrits sprang i full fart hela vägen! Vilken ork och konditiion den hunden har!






Nu är det dags för mig att ta mig en tupplur tillsammans med Lakritsbiten, jag ska nämligen jobba natt hela helgen och går av måndag morgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0