Agility

I tisdags var första gången på agilitykursen för mig och Lakrits. Så kul det var! Lite kallt dock....och i all hast glömde jag ett täcke till Lakrits så han fick sitta innanför min jacka så han inte fick stelfrusna muskler under träningen. Jag är så imponrerad av min lilla Lakritsbit! Han var helt klart bäst i sin grupp av sju ekipage! Han är ju dock inte nybörjare men jag kan inte reglerna inom agilityn och på kursen tränar man på ett annat sätt än vad jag och Lakrits är vana vid. Han skällde lite men det var mest för att få min uppmärksamhet. Jag hade honom lös på apellplanen som var full av hundar som sprang fram och tillbaka, och Lakrits vek aldrig min sida! Han hoppade över hindren och sprang genom tunnlarna på kommando för att sedan komma och sätta sig vid min vänstra sida! Inte hade jag trott att lilleman skulle skärpa till sig så väl! Han som är ett sådant skällmonster på alla promenader...Lakrits blir triggad till att skälla av hundar som rör sig mycket, är stirriga och själva skäller. Det är en hund i gruppen som är väldigt stirrig till sättet. Lakrits satt platsad på planen, jag var ca 20 meter bort och denna stirriga hund gick förbi honom bara 2 meter ifrån honom, han tittar på den för att sedan titta på mig och sedan klara hindren på mitt komando!! Jag är så stooooolt! Jag trodde han skulle gå "bananas" på denna vovve, skälla och ha sig men nää han var så koncentrerad på sin uppgift! Duktiga vovve!

Väl hemma var herrn väldigt törstig, drack ur alla vattenpölar och halva skålen hemma (han hade fått korv som belöning på kursen). Detta resulterade i en stor olycka på golvet. Men det var mitt fel då han faktiskt pratade med mig och sa till att han ville ut, jag förstod bara inte vad det var han ville....som han skämdes när jag upptäckte pölen!

Vill påpeka att Lomma BK är underbara! Så trevliga instruktörer och stämning! Jag är helnöjd med mitt val av brukshundklubb (fastän jag bor precis bredvid Malmö BK....)



Linda och jag försökte få Lakrits att hoppa över Indya. Han kan hoppa så högt men det var väl ett psykologiskt hinder att hoppa över en annan hund....han hoppade upp på ryggen i alla fall....

Kommentarer
Postat av: Cicci

Hej hej..

Vi träffades på hundaudition =)

Hittade din blogg o de e lika kul att läsa den varje gång =)

såg att du skrev att du bor precis vid malmö bk... de gör vi oxå, eller ja 2 gator i från vid stranden =)

Vi stöter kanske på varann någon gång, ha de jätte bra

//Cicci

2011-04-09 @ 18:09:00
Postat av: Jenni

Är det du som har chihuahuaflickan?? I så fall mötte jag henne precis när vi var ute. En pojke var ute och gick med henne på gröningen i parken. Jag tänkte på er då jag såg hunden för jag tyckte hon var så lik.....och så var det kanske din hund!!

Hör av dig om du vill att hundarna ska leka. Mina gr jättebra ihop med tikar men Lakrits har lite problem med hanar....



/J

2011-04-10 @ 10:22:16
Postat av: Cicci

Hej =)

Jo de va min son som va ute med henne =)

Klart vi kan träffas med hundarna, hade varit jätte kul =)

Kul för henne att leka med hundar i hennes egen storlek =)

Hojta till när de passar dej bäst.. jag jobbar mellan 7-17 (dagmamma) så man e i alla fall hemma =)

ha de super

//Cicci o Lilo

2011-04-10 @ 19:55:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0