All träning med hundpsykologen förra våren har äntligen lyckats!!!!

Lakrits har träffat Indya flera gånger. Han accepterade henne direkt. Jackson träffade henne för förtsa gången igår och dessutom i sitt eget territorium (vår lägenhet). Indya är så otroligt lugn, välbalanserad och väluppfostrad! Det tog nog inte mer än 5 minuters skällande och morrande innan Jackson accepterat henne. Han kunde till och med i slutet av kvällen ligga/sitta på hennes rygg i soffan! Otroligt!

Anledningen att jag är så stolt är att Jackson vid 9-10 månaders ålder blev jagad ut i trafiken och nästan ihjälbiten av några stora hundar. Detta har satt stora spår och han skäller som en galning på ALLA hundar (ej chihuahor) då han är rädd. Han blev verkligen traumatiserad den gången.  Efter mycket träning med en hundpsykolog har han kunnat komma allt närmre större hundar innan han gör utfall. Nu accepterar han vänners hundar men skäller på de vi möter ute.

Jag är så stolt då jag var lite tveksam till att det skulle fungera men eftersom jag litar på hur Indya reagerar så testade jag. Och det funkade!!!

Här ser ni resultatet:


Från vänster: Jackson, Mini, Indya, Lakrits och Milli.


Jimmy matar alla med leversnittar


Kommentarer
Postat av: Momo

Vilka duktiga vovvar och vilken snall Husse!

2011-04-05 @ 18:26:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0