Längtar till imorgon!

Imorgon ska jag göra något som jag sett fram mot ända sedan den dag jag hämtade hem Lakrits: AGILITY!!!!
Vi börjar nämligen på vår första kurs i agility imorgon. Lakrits och jag är självlärda och han kan i princip alla hinder redan men jag kan inte reglerna och att visa rätt. Lakrits kan inte träna i andra rasers närvaro....så vi har nu en utmaning framför oss. Så kul det ska bli!

Med perfekt tajming kom boken Agility -från start till mål av Inger Jalakas i posten idag. Jag köpte den begagnat på chiforum.se

Här kommer några rader från boken:

"Varför agility?
För att det är så kul! Agility är en positiv sport. Det SKA vara kul. För föraren, men fram för allt för hunden. Tvång och bestraffningar är bannlysta. Här rycker man inte i koppel eller ryter åt sin hund. Ordet "nej" är förbjudet.  I agility tar man vara på hundens naturliga lust att lära. och springa fort, fort. Hundar vill ju använda både kropp och hjärna. Det får de i denna sport."


Kommentarer
Postat av: Nina

Lycka till på agilitykursen, Lakrits kommer nog tycka det är skoj!

2011-04-05 @ 18:45:49
URL: http://shelbyville.webb.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0