Var är husse?

Häromdagen när jag var på stan med killarna så träffade vi på en jättesöt korthårig chihuahuakille. Han kom fram och ville hälsa och det fick han. Lakrits skötte sig helt perfekt. Han morrade inte ens och viftade fint på svansen. Han ville dock jucka vid ett tillfälle men slutade när jag röt till. Efter en stund började jag undra var matte/husse var. Jag frågade en tjej som satt på en bänk bredvid mig men det var inte hennes hund. Hon trodde alla tre var mina killar. Denna lilla chikille hade inget halsand. Jag stod och tittade mig omkring ett tag och det fanns ingen i närheten som ville kännas vid honom. När jag testade att gå därifrån så ville han följa med. Tankar började snurra i mitt huvud vad jag nu skulle göra? Ska jag ta honom med mig och leta upp en veterinär som kan kolla om han är chipmärkt? Sätta ut en annons på blocket om att jag hittat en hund, låta folk mejla bilder på honom och ser jag att det är rätt hund så får ägarna tillbaka honom??? Jag bestämde mig för att fråga i en närliggande skoaffär om de visste något. Jackpott! Det var deras hund! Killen i butiken hade inte märkt att hunden smitit ut och var jätteglad att jag kom in och frågade. Vilken tur att jag gjorde det! Annars hade jag tagit med mig lilla vovven.....Jag sa till killen att ett halsband med en namntagg inte skadar....det underlättar ifall detta händer igen.


En jättesöt, kelen och tillgiven liten kille!


Tur att jag hittade ägaren på första försöket!

Kommentarer
Postat av: Momo

Mycket bra att Du fann agaren till den lilla sotnosen! Kan inte fatta att folk inte har halsband och nametag on.... skarpning!

2011-08-13 @ 20:00:49
Postat av: Fanny och mopsen Melker

tur att det inte var någon mysko person som fick fatt i honom! i julas var det en chi här i Helsingborg som blev bortrövad när den promenderade ut från sin ägares butik.

2011-08-14 @ 17:32:40
URL: http://melkerpug.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0