Nordic Winner Stockholm 2011

Domare:Hans Van Den Berg
Resultat: Very good
Kritik: Very good in type, outgoing in temper, headshape could be better, a bit strong in muzzle, eyecolor could be darker, excellent earset, good front and rear, good body, good tailset, excellent coat, very nice in the move.

Domarkritik: Jag tycker att Hans Van Den Berg var noggrann i sin bedömning och lät alla hundar få sin tid i ringen. Han var trevlig och hälsade på hunden först och tog i/kände försiktigt på hunden. Det jag inte tyckte om var att han mitt i Lakrits bedömning började prata med någon han kände (som för mig kändes som en hel evighet när jag försökte få L att stå fint på bordet under tiden...).

Kommentarer om Lakrits kritik: Jag förstår inte riktigt vad han menar med "strong in muzzle"?? Vaddå för stark i nosen? Eller för bred i nosen?? Någon som kan förklara? De jusa ögonen har han efter alla generationer av choklad bakom sig. Pappa Bobbi har likadana och han är ju choklad så på honom ser de ju inte ljusa ut men de lyser ju ljust mot Lakrits svarta päls...


Enbacken My-Black-Sweet "Lakrits" s52087/2008

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0