Min duktiga lilla kille!

I helgen var Lakrits på Vellingeblomman för att testa på weight pulling. Där var en massa andra hundar och Lakrits skötte sig över förväntan! Jag hade köpt skivspill från charken och lite IKEA korv som belöning till Lakrits. Vatten och klicker packade jag ner.  Lakrits var sååå duktig och jag blev riktigt imponerad över honom. Han som har varit och även fortfarande kan vara ett riktigt litet skällmonster, skätte sig ypperligt! han skällde i princip bara för att få min uppmärksamhet. Han hälsade nos mot nos på Lindas pit bull, lekte med en jjättesöt liten ack russel flicka, stod bredvid en golden, allt detta utan att säga ett knyst! tack vare klicken och lite gott gott!

När Lakrits skulle testa på att dra lite vikter var det full rulle direkt! Han accepterade selet direkt. Selet skiljer sig lite från andra selen då det går bak en ögla bakom hunden, vilket jag tror kan vara lite obehagligt för vissa hundar. Jag tror inte att Jackson accepterat selet från första stund i alla fall. Linda satte på lite vikter och Lakrits började traska direkt. Nemas Problemas! När vi sedan ökade vikterna till Lakrits vikt x2 så blev han lite konfunderad men han gick ändå, tvekade lite i början och tittade bak men tillsut gick det bra. Jag är så stolt att han accepterade allt detta trots alla hundar runt omkring då det var hans första gång. Dessutom hade han svansen på topp hela tiden!

WP är ett bra sätt att stimulera hunden både mentalt och fysiskt. Vill ni veta mer om WP så tassa in på www.swba.net


Lakrits drar en kedja som väger??


Bra kontakt med matte och svensen på topp trots konstigt sele och tyngder bakom...



Här kommer ett filmklipp på hans första försök:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0