Skogen

I fredags gick jag av mitt nattpass, sov 4 1/2 timme och sen åkte jag och Lakrits till skogen. Jackson lämnade jag av på Jimmys jobb. Han fick hjälpa Jimmy att sälja bilar. I skogen sammanstrålade jag med Linda och hennes chihuahuor Micro, Mini och Milli samt hennes pitbull Indya. Vi gick en runda på 3 km. Indya drog ca 15 kg kätting hela spåret runt och man kunde verkligen se var vi hade gått.....(spår efter kättingen). Sen var det dags för ytterligare en liten runda så Micro och Lakrits fick dra lite kätting, dock några kilo lättare. Lakrits fick först testa med den lättare kättingen för att sedan försöka med en tyngre och sedan båda två. Han var jätteduktig! Det syntes verkligen att Micro var van att dra, han hade den rätta tekniken som Lakrits inte fått in ännu....


Indya


 Indya gör spår i skogen...


Lakrits i sitt lånade wp sele. Snart ska han få ett eget så vi slipper låna hela tiden...



Kul att se Lakrits i en lite större flock. Han var inte "bufflig" och "gruffade" mot Micro utan de två går bra ihop och för en gångs skull gjorde sig Lakrits undergiven. Micro var bossen! Lakrits var duktig och höll sig nära mig hela tiden och så fort han sprang för långt ifrån, kallade jag in honom och han sitte sig "fot" intill min vänstra sida! Duktig kille!

När jag filmade dogsen höll jag på att trilla då jag halkade på en isfläck:





På kvällen bar det iväg till stan för att träffa tjejkompisarna och dricka drinkar! Skönt att veta att dogsen var trötta och nöjda!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0