Wp-träning

Igår var jag på Storegård med Lakrits för hans första weight pull träning. Vi tränade inne i en lada. Jag som trodde att inomhusträning var lika med värme men chi fick jag! Det var skitkallt! Vilken tur att jag satte på Lakrits en tröja innan vi åkte hemifrån! Men stackarn frös ändå och fick sitta innanför min jacka och värma sig i mellanåt. Han skällde inte särskilt mycket och skötte sig jättebra. Det var häftigt att se alla hundarna dra den stora vagnen med alla tyngder  på! De är så starka! Där fanns en liten vagn som lakrits kan tänkas dra men tydligen går den snett och gnisslar som tusan så Lakrits fick nöja sig med att dra en kätting. Han drog en kätting på ca 3 kg.








Idag ska jag till skogen med Linn och hennes vavva Leo. Vi tänkte ta 7 km-rundan. Jag tänkte även lägga ett spår till Lakrits så han får använda nosen lite. Han älskar det!! Kanske gör jag ett enkelt till Jackson oxå. Jackson tycks peppas när Lakrits får arbeta och då vill han med försöka (i alla fall gällande agility...) annars är han inte särskillt intresserad. Så nu är matsäcken packad, klicker, visselpipa och kläder till dogsen ligger framme (det är svinkallt ute...). På vägen ska jag till bussgods för att skicka en hundvagn.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tack för en kall men skön promenix=)

2011-02-17 @ 20:12:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0