Mr Jackson

Tack för era kommentarer ang. kastrering eller inte. Jag har gjort samma förfrågan på chiforum.se och svaren var till min belåtenhet. Om Jackson går upp i vikt är bara ett plus. Jag vill ändå ha upp honom något i vikt då han är lite spinkig och petig med maten. Några skrev även att deras hundar blivit lugnare mot andra hundar samt att den kastrerade hanen börjat leka igen och blivitt gladare. Detta vill jag se hos Jackson! Bara han inte blir ännu lugnare....Han är redan lugn som en filbunke hemma och vill helst ligga och filosofera, ungefär som tjuren Ferdinand....

Det lutar mot kastrering. Jag ska göra lite fler efterforskningar och ringa runt till olika veterinärer innan jag gör slag i saken.

Ni som kastrerat, vad har ni betalt och var gjorde ni det?

Kommentarer
Postat av: Nina

Jag tror du gör rätt val om han ändå inte ska avlas på. Kastreringen för Shelby hos Veterinärgruppen i Tygelsjö kostade 5400, inte det billigaste för kastrering av tikar men helt klart värt pengarna. Henrik som opererade Shelby är väldigt duktig och personalen är hjälpsam och trevlig där.



2011-01-17 @ 09:21:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0