Ska jag eller ska jag inte?

Jag funderar på att ev kastrera Mr Jackson. Därför undrar jag hur era hanar tett sig efter kastreringen?

Min hane är redan otroligt lugn. Han ligger helst i soffan och myser hela dagen men går gärna på promenad när det är fint väder. han har mycket låg aktivitetsnivå och är inte ens i närheten så sprallig som min andra hane. Så här har han varit sedan han var liten. Det jag undrar är om han blir ÄNNU lugnare för det vill jag inte....

Han har tandlossning och det är inget jag vill avla på så eftersom jag eventuellt i framtiden kommer att ha en tik hemma så kanske kastrering är det bästa? När han träffar andra hanar juckar han nästan konstant på dessa, kanske slutar han med detta efter kastrering?

Tacksam för svar!


Mr Jackson som kanske ska kastreras....


Kommentarer
Postat av: Jane

Hej.



Då du inte ska ha honom i avel eller ställa, så absolut kastrera! Jag har bara goda erfarenheter av det. Min Kh Collie kastrerade jag vid ca 2 års ålder. Han var sig själv fullt ut, förutom att han slutade att bry sig på löp-tikar. =)



Kastrerade även min Terv som jag hade för många år sedan. Var bara possitivt!



Jag ser bara fördelar med att kastrera faktiskt. Lycka till!! =)

2011-01-16 @ 02:27:31
URL: http://www.freewebs.com/janemicke
Postat av: Jane

..Kan lägga till att mina hanhundar INTE blev lugnare för att de blev kastrerade. ;)



2011-01-16 @ 02:28:32
Postat av: Lena

Zimba är som vanligt han förändrades inte alls. Det konstiga är att han juckar nätan mer nu på andra hanar men det är ju inget sexuellt beteende så det förändras inte av kastrering.

Många får problem med vikten men det förändrades inte heller på Zimba pga kastreringen.



Lena

2011-01-16 @ 08:09:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0