Vilken soppa....

I fredags tog jag min efterlängtade examen! Nu är jag sjuksköterska! Mern jag höll nästan på att missa den! Min mamma som kom med flyget från USA samma dag hade akuta buksmärtor så jag tvingade in henne på akuten. De la in henne direkt och jag hann precis i tid till examenshögtiden i kyrkan! Min mamma opereredes efter 4 st buköversikter för ileus (tarmvred). Nu mår hon under omständigheterna bra. Min i firade tillsammans med familjen på resturang Lemongrass i Malmö.

Natten till söndag födde även lilla Ninja en son. Jag skulle ju ha varit med under födseln men var hemma då jag väntade svar från sjukhuset om mamma skulle opereras eller inte. Lilla killen är svart med vitt på huvudet och vitt på bröstet och magen. Än så länge diar han inte. Ninja vilar ut bredvid honom och slickar lite på honom men killen får liksom inte tag...så Ina har flaskmatat honom lite för att han ska få energi. Jag var där igår i flera timmar och hjälpte till. Lillkillen är sååå söt! Synd han är hane....jag som vill ha en tik....Han kommer nog att bli väldigt typad men liten då hans föräldrar är det.

Ja det har hänt en del de senaste dagarna och sömnen har inte varit den bästa då jag oroat mig för min mamma och för min älskling Ninja med valp.....


Min brosch som visar att jag utbildats på Malmö Högskola


En klocka jag fick. Fick en massa fina saker!


Ninja får lite vatten


Zzzzzzz.....


Lillkillen försöker hitta mjölkbaren men lyckas inte ta tag. Han vägde vid födseln ca 73 gram men har nu gått ner lite...Hoppas han klarar sig!


Inte världens bästa bild men taget snabbt med mobilen. Han skulle ju tillbaka till värmen hos mamma Ninja.





Ina kämpar på trots sömnbrist och en dotter som vill ha uppmärksamhet. Lillkillen är nu 1 1/2 dygn och diar inte själv än. Ina flaskmatar honom varannan timme samtidigt som hon försöker få honom till att ta tag.

Kommentarer
Postat av: Lena

Stackars din mamma. Rest så långt och så slutar det på sjukhuset. Du får hälsa henne så gott att hon kryar på sig.



Håller tummarna för lillkillen. Vill du testa hur Jackson blir av kastrering, testa 1 x kemiskt först. Det gjorde jag.

2011-01-17 @ 19:33:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0