Bildbomb från Tvååker

Direkt efter jobb på fredag morgon hämtade Linda upp mig och så körde vi mot Tvååker. Totalt var jag vaken mer än 24 timmar....med endast en kort tupplur i bilen...det tog ut sin rätt när vi kom hem igen.....Lakrits gruffade inte det minsta med Lindas Micro, så Svarteman börjar  verklilgen bli bättre på att umgås med hanar! Matte är stolt!

Som jag skrev tidigare så var det ingen bra utställningsdag för Lakrits i Tvååker. Jag ställde honom på lördagen, men vilken nitlott! Lite smått irriterande när jag hade hunnit precis i tid till att ställa honom på fredagen (men jag vågade inte chansa, bortkastade pengar om man inte hinner i tid).  På fredagen kom Maries Casper på 3:e plats i öppenklassen med Ck. Grattis Marie och Casper, jättekul! Med tanke på Caspers resultat och de andra hanarna som det gick bra för på fredagen, så hade det nog gått mycket bra för Lakrits så tusan oxå att jag inte anmälde!! Men men, bättre lycka nästa gång!


"Casper" a.k.a Christian-Dior som fick Excellent med Ck och 3:a i kk, dock oplacerad i bästa hane. Grattis Casper och Marie!

Hur som helst, Lakrits fick sitt absolut sämsta resultat någonsinn på lördagens utställningsdag. Han fick en 3:a i kvalitet! Jag utbrast mitt missnöje högt (det bara flög ur mig...) och domaren hörde det....Kritiken var följande:

"Too heavy coure head (typ för brett huvud) I´d like better expression. Correct bite, good neck, front, topline and body. Good earset. Moves well". Domare Baskaran Soto Martin, Spanien. Aldrig att jag ställer för honom igen...

Kan ni förstå att denna kritiken kan ge en 3:a i kvalitet? Inte jag! En 3:a är urdåligt och då ska man väl för helsike se det genomgående i kritiken?! Denna kritik var i mitt tycke en 1:a eller 2:a...Men skitsamma jag bryr mig inte så mycket och låter detta bara "rinna av mig" då jag vet att Lakrits är av mycket god kvalitet och han i framtiden kommer få mycket bättre resultat. Kul var det att många höll med mig när de såg hans resultat och läst hans kritik. En dam sa dessutom att han är av "toppkvalitet" och att han "gör fina valpar" och det värmde verkligen i hjärtat!!

Ännu värre var det att Annas lilla Elvis, Cassmelitas Zanzibar fick en 4:a! Får en hund en 4:a är den i mitt tycke väldigt orastypisk och/eller mkt rädd och skygg av sig. Detta är tvärtmot vad Elvis är! Han är jättefin, speciellt hans huvud och det var detta domaren klagade mest på...Han kunde kanske kroppa på sig lite men annars är han jättebra! Så tråkigt med detta resultat för honom och Anna (Ninas mamma).


Anna med Elvis längst fram och jag med Lakrits

Dessutom upplevde jag domaren lite sur (?). Han hälsade inte på Lakrits utan bara grabbade tag i honom och så muttrade han fram frågan om hur gammal Lakrits är. Jag hörde knappt vad han sa...Korthårsdomarna båda dagarna var verklilgen jättebra! De hälsade glatt på hundarna och försökte få dem att slappna av och få dem att visa sin bästa sida (allt annat än vad lördagens lh domare gjorde). Så som korthårsdomarna var tycker jag alla domare ska vara! Det ska vara kul att ställa ut både för ägare och hund! En positiv anda skall råda i ringen och på bordet!!


"Sluta dra i mig!" säger Lakrits...."Jag kan stå snällt och fint bara du låter mig göra det oxå...."

För lilla Puma a.k.a Lilletass Rageing Rose, 1300 gram, gick det jättebra! Detta var hennes första officiella utställning och hon fick excellent men oplacerad. Hon stod still på bordet och när domaren hälsade på henne så viftade hon på sin lilla bäversvans! Domaren plockade upp henne och Puma pussade henne i ansiktet. Kritiklappen har jag lämnat till Ina men jag minns att det stod något i form med: "miniature female head/.../very promising". Ina du får gärna skriva Pumas kritik som en kommentar till detta inlägg =)


Jag och Lilletass Rageing Rose "Puma" som fick Excellent med bra kritik.

Linda ställde Milli båda dagarna. På fredagen fick Milli MYCKET bra kritik! Jag tror att hade hon inte krånglat på bordet hade hon knipit 1:a eller 2:a platsen i juniorklassen. Domaren skrev excellent x flera på kritiklappen. Milli kom på fredagen 3:a o juniorklassen. På lördagen kom hon på 4:e plats i juniorklassen med Ck. Linda skriv gärna kritiken som en kommentar till detta inlägg!


Linda och Milli


Vi passade på att besöka Gekås när vi ändå var i närheten. Linda shoppade järnet men jag var alldeles för trött för att koncentrera mig + att det kryper i kroppen av allt folk som trängdes under samma tak....Jag köpte dock lite saker bla en rosa spårlina till Lakrits, dagens fynd!


Kundvagnen är tom än så länge...


Linda


Mina bästa köp: en rosa spårlina och en klosax för endast 24 kr (som på utställningen kostade 50 kr)


När vi väl kom fram till kassorna såg min vagn ut så här.....


...och Lindas så här! Hon handlade dessutom två kassar till dagen efter men då orkade jag inte gå med in utan satt utanför med dogsen och åt en hamburgare istället.

Här kommer en bildbomb från helgen, dock mest korthår...


Lördagens BIM (tv) och BIR (th).



'
En snygg amstaffhane som vi stötte på.


Är det vår tur snart??


En söt liten tjej som miljötränade


Denna lilla kille blev jag kär i! Han var så lik Jackson i utseende, kroppspråk och sätt (fast korthår..). Jag tror han kom på 2:a eller 3:e plats i juniorklassen på fredagen.


En mycket bra domare som var både trevlig och rättvis! Fredagens domare, minns ej hennes namn.






En söt tik vars matte är en riktigt bra handler! Hon kan visa sina hundar! De rör sig så ståtligt och fint i ringen.


Juniorklass tikar.




Tandvisning....Milli ville inte riktigt som matte ville...


Denna tjej knep 1:a platsen i juniorklassen med Ck på fredagen






Puma på bordet. Duktiga tjejen stod still och var inte som hon var för några månader sedan: stod inte still en millisekund!


Gräset var välklippt vilket uppskattades mycket av mig och Puma. Normalt får Puma nästan hoppa över gräsståna....




Milli


Cassmelitas Zanzibar "Elvis"




Lakrits är varm och glad i hågen


En fluffboll (hane) som gick i ökl på lördagen




Jag med Puma och Linda med Milli






Lakrits på bordet


En söt tjej som visar hur man skall stå!









Milli in action




Honey Paj´s Tease Me Tiger "Nikki" som blev svensk champion på lördagen. Grattis Christel och Gunilla!


Jag och Puma


Puma var garanterat utställningens till storlek minsta hund!


Puss på dig!


Svarteman


En vit favorit med en trevlig matte!


Talking to me??






Kommentarer
Postat av: Emma

Roligt att du fångat vår Bertil (Elith Almighty Jubilation) på bild. Han är blue fawn hanen på bilden ovanför där du skrivit "En mycket bra domare som var både trevlig och rättvis! Fredagens domare, minns ej hennes namn." Det är Lisa (jeans och vit topp) som visar honom. Han blev BH-3 med CERT. Domaren heter förresten Zofia Konderla och kommer från Polen.

2011-07-19 @ 13:30:33
URL: http://www.elith.se
Postat av: Ann

Hejsan,



det är jag som visade "fluffbollen" : ) jobbar med Furminatorn och olika medel för pälsen så att den ska bli bättre till nästa utställning.



Eftersom vi inte tog några kort själva så var det kul att hitta kort här. Hoppas att det är OK att jag kopierar kortet på oss?



Vill bara tala om att Skrållan bor numer hos mig : )och kommer att ställas ut....

2011-07-24 @ 19:02:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0