Det var nära ögat!

Är skakis i kroppen och har ett lätt svullet finger. På morgonpromenaden kom en svart terrier på ca 50 kg från ingenstanns och trampade rakt över Puma så hon skrek i högan sky, han hoppade på Lakrits och högg efter honom. Lakrits försvarade sig rejält. Jag sparkade på hunden med det hjälpte inte, tillslut fick jag tag i nackskinnet och halskedjan och kunde dra bort honom från Lakrits (som var intryckt i en buske).

 
Jackson skällde bara och terriern struntade i honom. Puma skällde/skrek och gjorde allt för att ta sig ur sitt halsband. Hon blev mest chockad. Ägaren sa förlåt. Jag gick förbi ägarens bil innan detta hände. Då började hunden skälla på mina dogs. När ägaren skulle ta ut hunden ur bilen och koppla den så slet den sig och letade upp oss som var två hus bort.

Lakrits mår bra nu med men han blev nog lite chockad. Han är en tuff jäkel och som han försvarade sig! Han skrek dock till en gång så jag trodde att ahn blivit biten men jag kan inte hitta några skador.  Svansen var på topp igen efter ett par minuter! Nu ligger Puma, Jackson och Lakrits och nannar i soffan.

Stark som tusan var terriern! Tur ägaren kom tillslut för jag hade inte orkat hålla den med vänsterhanden och de andra tre i höger, någon längre tid. Jag fick ta i med hela min kroppstyngd för att hålla den på plats. Ägaren kom springandes och ropade på den men den lyssnade inte! Denna händelse gör ju inte Lakrits hanilska bättre direkt....Terriern var en hane. Så jäkla typiskt nu när Lakrits gör sådana framsteg med andra hanar....


Svart terrier. Bilden tagen från Google och alltså inte den som hoppade på oss idag.

Kommentarer
Postat av: Anneli

Men usch vad läskigt. Tur att du kunde få tag på terriern. Det där är min fasa. Hoppas dina hundar mår bra nu.

2011-07-25 @ 14:55:32
URL: http://hundisthlm.blogg.se/
Postat av: Annica

Nämen gud vad hemskt! Tur att ni klarade er! Har varit med om samma sak flera gånger med allt från stora schäfrar till små terriers så vet att det är skrämmande. Därför bär jag alltid med mig ett självförsvarssprej som jag hoppas jag inte behöver använda, men även hoppas gör susen ifall vi blir överfallna igen och situationen inte går att avstyra med enbart handkraft. Det allra sista jag vill är att någon biter min vovve. Har hört så mycket hemskheter som har hänt andra små hundar här i mitt område och bara för en vecka sedan (har jag för mig) så bet en hund ihjäl en annan liten hund inte långt bort från oss (visades på tv). Usch det är också min fasa.



Jag vill inte bli tvingad till att skada någon annans hund - det skulle vara oerhört svårt för mig då jag är djurvän.

2011-07-25 @ 17:20:35
Postat av: Anna - Posh Pooches

Men gud vad otäckt! Tur i oturen att ni är oskadda! Stora kramar från oss.

2011-07-25 @ 22:51:44
URL: http://poshpooches.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0