Ett besök hos Superhundarna!


Från vänster: Chilli (Lakrits dotter) med halvsystern Mumsan?, Jackon och Lakrits



Igår tog jag och killarna tåget till Hässleholm och sedan buss till Tyringe för att träffa Veronica som har kennel Superlicious. Hon har kvar två av fyra valpar som är Lakrits och Buddies. Det var strålande sol och varma grader ute. Perfekt väder för lek med hundarna i trädgården, fika och hundprat! Vi hade jättetrevligt! Lakrits son Baloo som nu är 6 1/2 månad är till salu och störst i kullen. Han kommer bli som far sin. De andra tre är mindre. Jag kunde direkt se vem som var Lakrits puppisar dels på färgen och dels på det energiska och framfusiga sättet. Att Baloo är Lakrits son går inte att ta miste på!

Just i skrivandes stund är min pappa med fru hos Veronica och hälsar på lilla Baloo då han ev kommer att flytta hem till dem i Tyresö/Stockholm. Vi får se om han faller dem i smaken. De vill helst ha Lakrits men han är min...bara min...och så vill de ha en grövre chihuahua så därför kan Baloo passa perfekt. Han är dessutom rumsren, lydig och lyfter redan på benet när han kissar. Stora killen!


Baloo: Får jag följa med er hem?? Superlicious Piece of Me född 2010-12-17 (på min pappas födelsedag!!)


Lakrits skötte sig bra trots Baloo som börjat bli könsmogen och hetsade far sin lite grann samt gamleman Walle. Inget bråk. På slutet så var väl Lakrits lite trött av lek och värmen så då sa han till Baloo riktigt på skarpen så stackarn skrek i högan sky....ingen skada skedd men Baloo fick sig en "känga"...Lakrits är så hårdhänt....till och med när han leker. han stannar liksom inte när han springer fram till en hund utan dundrar rakt in i den...Jackson däremot, han leker inte alls utan går omkring som tjuren Färdinand ungefär och tror han är kungen i hagen...


Walle och Jackson fann varandra ett tag...


Två kolbitar till syskon...


Mamma Buddie Tom Puss Rose Bud (längst bak) med dottern som är halvsyster till Baloo och Chilli.


Jag och Veronica passade på att ta lite ståbilder på hundarna. Nu vet jag inte vad de heter i stamtavlan då hennes hemsida är under konstruktion så ni får hålla till godo med endast bilderna...


Superlicious Piece of Me "Baloo"


Superlicious Peachy Perfect "Chilli"


Sussie




Lek ni så ligger jag här och tar det lugnt...


Godis, godis, goooodis!!!


Två busiga syskon


Ja, vad vore en dag utan självaste Juckmeister in action på lillebror....Fy Jackson, skäms!


Det tar på krafterna att dominera lillebror....


Baloo har så fin lyster i pälsen!


Bus bus bus i gröngräset!

Nu håller vi tummar och tassar här hemma att Baloo flyttar till Tyresö! Det hade varit så kul att få följa honom och att få ha ytterligare en långhårig kolbit i familjen! Då vill jag ställa ut honom på Stockholm hundmässa i december tillsammans med Lakrits...

Slutligen et litet filmklipp på dogsen. Baloo är den som nosar på kameran och Chilli är den som skäller och säger till pappa Lakrits att kom inte för nära...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0