Immeln

Igår var jag och Jimmy med Jonas, Diana. Isabelle och Nadia och paddlade i Immeln. Vi var sex personer och 7 hundar! Hundarna Mr Jackson, Lakrits, Puma, Ville, Hasse, Enyo och Vilma. Tur vi hade stor bil för alla klämde in sig i samma bil....Jag berättade för pappa idag hur många hundar vi hade med oss och han utbrast: "Oj, det måste ha varit kaos!" men nej, det var det faktiskt inte! Alla hundarna fungerade bra tillsammans. Lakrits gruffade lite med chihuahua/pincher hanen Enyo, i baksätet på bilen men efter en sträng tillsägning från mig så slutade han med det.

Vi paddlade två och två. Vi grillade korv på en ö och hundarna sprang omkring lösa och uträttade vad de skulle sen paddade vi tillbaka igen. Jag var helt slut i armarna efteråt!

Puma som jag antar aldrig varit på en båt/kanot förrut klarade det galant. Hon la sig tillrätta på en handduk under paddelfärden. Lakrits stod ständigt med tassarna på relingen för att se vad som hände. Han måste alltid ha koll på läget! Mr Jackson åkte med Jimmy och Diana och han hade ständig pejl på var matte var! Jag paddlade med Isabelle och hennes Jack Russel Vilma fick ständigt för sig att hoppa i vattnet, vilket hon lyckades med....hon fick lite panik och Nadia fick upp henne i sin kanot....Isabelle borde verkligen investera i en flytväst då det inte är första gången Vilma plötsligt hoppar i...

Vi hade en riktigt rolig dag som bjöd på många skratt (jag skrattade så jag grät vid några tillfällen...). Dock var vädret inte det bästa. Det var varmt men regnade/duggade/uppehåll/pyttelite sol/duggregn igen.... men vad gör det? Lite regn stoppar inte oss från att ha kul, det är bara att klä sig efter väder!


Puma och Jackson delade bur.....Jackson var skeptisk i början men tillslut låg de och mös tillsammans


Tjejerna delar baksätet med hunden Enyo.


Här är anledningen varför Jimmy inte vill ha fler än två hundar....koppel överallt...!


Puma ger Jackson en puss


Lånehunden Puma


Jag är förväntansfull


Nadia. Men var är Puma?


Puma gör grillkorven sällskap


Diana med sina vovvar Ville och Hasse (svart).


Lakrits stod så här under hela paddelfärden






Skål!


Diana


Ge mig korven!!








Jonas

Här är lite filmklipp:

Vilma hoppar ur vår kanot och alla skriker...


Puma simmar för första gången i sitt liv och det gick jättebra! Hon är en tuff tjej!





Väl hemma slocknade både jag och Jimmy i soffan....

Bonusbild på vår middag ikväll, egengjorda piroger:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0