Inlines med Linda och Co

I lördags skulle jag igentligen ha gått en vandring i Dalbytrakten med Angelica och övernattat halvvägs i tält men tyvärr blev det inte så då hennes labbe inte mådde bra....Så när jag var inställd på en rejäl motionsrunda så kunde jag ju inte bara sitta hemma i det fina vädret, jag var bara tvungen att få komma ut och röra på mig. Jag ringde till Linda som gärna ville åka inlines med mig och killarna. Linda kom med sin hundvagn, chihuahuorna Mini och Milli samt hennes ena pitbull Indya. Vi åkte från Hammars Park till Västra Hamnen och tillbaka! Snacka om att vi var trötta efteråt! Mina ben värkte! Indya sprang hela vägen så fint bredvid vagnen. Vavvorna hade skiftbyte lite då och då. Jag hade min kyldyna i hundvagnen så killarna fick kyla av sig. Den är verkligen guld värd!! har köpt den av Anna som har www.poshpooches.se för 319 kr. Den håller kylan rätt så länge faktiskt. Negativt är att den är tung...


Jag med hundvagnarna och alla hundarna. 4st chihuahuor i den blå vagnen och en pitbull i den andra.

När vi åkte längs med Ribban höll jag på att hamna mitt i mellan två cyklister som krockade! Vilken smäll det blev! Den ena kvinnan hade ett barn i en barnstol på pakethållaren. Barnet gallskrek men klarade sig fint, han blev antagligen bara chockad. Mamman höll på att cyckla mellan mig och Jackson som sprang i flexi mellan mig och en häck. Jag svängde in mot häcken så hon inte skulle cykla in i Jackson. Då samtidigt så vejde en annan dam för Indya då hon är rädd för kamphundar (sa hon i alla fall) vilket resulterade i att de båda damerna krockade. Sekunden innan de krockade kom dessutom en fresbee flygandes mitt mellan de båda cyklande kvinnorna. Vilken soppa! Båda klarade sig utan skador. Själv fick jag en smärre chock då jag höll på att hamna mitt i krocken. Helt otroligt att Linda hann bromsa (hon är inte så bra på det. Ta inte illa upp Linda...) annars hade hon åkt rakt in i dem....


Lite reklam....ser ni den??

I Västra Hamnen badade jag med alla hundarna (dock inte samtidigt). Behöver jag förtydliga att det inte var så uppskattat av vavvorna....men nödvändigt då det var varmt! Som vanligt var folk helt fasionerade av att se chi´s simma....


Baddags!!!  Det var årets första dopp!




Jag och killarna simmar! Visst är det sött!




Se så högt Jackson håller sitt huvud över vattenytan! Läskigt med vatten!


Äntligen framme vid land!


Milli fick simma med Jacksons gamla flytväst då hon bara simmat några få gånger förrut.


Milli plumsade lite men framåt gick det!


Jag och Milli (Mini Fashion Blua Princess)


Det krävdes lite övertalning för att få i Indya utan att behöva kasta hennes boll...


Jag och Indya

Sen tog vi oss en stoooor italiensk glass! Det var dagens välförtjänta lunch! När vi åt den tittade vi på några killar som dansade och gjorde volter.


Några barn som ville klappa...


Mums!




Men hallå där! Jag vill också ha glass!


Lite dans till bla musik av James Brown, vilket var uppskattat av mig! Love JB!




En som fryser lite......


Min vackra lilla räv!



Hemfärden blev lite jobbig på slutet då hundarna var trötta och jag hade skav från "rullorna". På kvällen blev det öl och frinkar på Kajutan. Linda hängde med och tog lilla Milli med sig. Där mötte vi upp med några andra vänner och deras hundar. Totalt var det 6 hundar med ägare i vårt sällskap! Trevligt var det och dessutom spaélades det 60 tals musik live.

Detta var med andra ord en heldag och jag var helt slutkörd dagen efter.....tur jag inte hängde med till Honey Paj´s kennelträff ändå......jag tog det väääldigt lungt på söndagen....hundarna med. Jag tror att jag lyckades köra slut på Svarteman, vilket inte händer så ofta...


Äntligen sommar! kan det inte få vara sommar året runt?

Tack Linda för en trevli heldag, det får vi göra om!

Kommentarer
Postat av: Linda

Haha ja men som tur va så hade jag inte fått upp farten, vi hade precis börjat rulla efter skiftbytet. Annars hade jag garanterat åkt in i dom, jag fick stopp en meter från cyklarna. Men Jenni du har rätt när det gäller att bromsa det kan jag fasiken inte haha :-D men en trevlig dag va det i alla fall.

2011-06-16 @ 09:25:41
URL: http://Www.greatstrength.se
Postat av: Linda

Skulle ju skriva att det ska bli kul att passa lakrit och nu ska han och jag ha operation sluta skälla på alla hundar jag ser träning hehe

2011-06-16 @ 12:58:55
URL: http://Www.greatstrength.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0