Inoff Landskrona 2/6 2011


Lilletass Rageing Rose aka Puma, BIR chihuahua korthår 2011-06-02 Landkrona.


I torsdags var jag på inofficiell utställning i Landskrona med Lakrits. Jag ställde även ut Inas lilla Puma.
Vädret var underbart! Strålande sol, varmt och skönt! Trevligt sällskap av Ina, Titti, Johnny och Martina samt annat trevligt Chifolk!

För Lakrits gick det sådär...han vann öppenklassen och mer blev det inte. Domaren tyckte inte alls om hans svansföring och tyckte att han hade för brett huvud. Men hon älskade hans pälskvalitet!

Så här löd hans kritik: Snart 3-årig hane, kraftigt huvud, ljusa ögon, bra bett, bra hals, bra kropp och bröstkorg, ganska bra vinklar, rör sig med självförtroende. Alltför hög svansföring.
Domare: Linda Friberg Andersson

Det där med hög svansföring förstår jag inte alls! Jag tycker att hans svans är helt perfekt och mycket rastypisk! Andra domare har tyckt bra om hans svans. Ljusa ögon stämmer. De ser dock mycket ljusare ut än vad de är pga av att han är så svart. Hade Jackson haft hans ögon så hade man inte tänkt på det på samma sätt.

Lakrits gick och stod helt perfekt, han är sååå duktig! Jag fick en kommentar som värmde i hjärtat: "Där går dagens BIR!" (Yvonne Kiander).

Lilla spigget Puma gick i juniorklassen och blev BIR!!! Lilletass Rageing Rose, heter hon. Detta var hennes andra utställning så jag hoppas att det fortsätter så här bra! Hennes kritik kommer jag inte ihåg men den var i princip endast positiv frånsett att hon måste äta upp sig något... Tyvärr åkte hon ut direkt i BIG finalen (efter 4 timmars väntan, gggrrrr....).


Jag med Puma. Ägare: Katarina Ellegaard. Handler: J Åkesson



Lakrits fick en stor strupe som belöning för att han var så duktig.
Han skällde en del i början men skärpte till sig så fort han satte tassarna i ringen och förblev sedan tyst för resten av dagen.


Ina med Puma och Domaren Linda Friberg Andersson.


För att inte vara orättvis så lägger jag in en bild på min andra pälskling Mr Jackson. Han fick vara hemma när vi var på utställning.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0